A Partner in Pet Food Hungária Kft. értékesítési csatornáinak elemzése

Kedves Richárd (2023) A Partner in Pet Food Hungária Kft. értékesítési csatornáinak elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kedves Richárd Ferenc - CDCCLN - Szakdolgozat 2022.pdf] PDF
Kedves Richárd Ferenc - CDCCLN - Szakdolgozat 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kedves Richárd Ferenc Szakdolgozat értékelő.pdf] PDF
Kedves Richárd Ferenc Szakdolgozat értékelő.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (266kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Kedves Richárd Ferenc.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Kedves Richárd Ferenc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (483kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom kutatási alkérdéseit megválaszolva, fontosnak tartottam, hogy bemutassam az online csatornákat, mennyire lényeges szereplői az állateledel piacnak, illetve előnyeit és hátrányait. Ezekre a kérdésekre válaszul azt tudom mondani, hogy az elemzésből és az interjúmból, amit Szitai Ádámmal készítettem egyértelműen kiderül, hogy dinamikusan növekedik ez a csatorna Magyarországon, azonban nagyon rövid múlttal rendelkezik egyelőre, ezáltal jóval kisebb rajta a forgalom, mint a bolti csatornákon. Előnyei közé tartozik, hogy amennyiben prémium állateledeleket ad az ember kiskedvencének és tudja mit keres, ismeri a terméket, sok esetben olcsóbban lehet hozzá jutni az interneten keresztül. Hátránya az, hogy az emberek többségének egyáltalán nem okoz élményt, ad plusz értéket, mikor egy weboldalon keresgélnek, illetve, még az, hogy alsó kategóriás eledeleket nem igazán lehet megtalálni a webáruházakban. Kutatási kérdéseim közé tartozott továbbá, hogy van e lehetőség fejlesztésre, fejlődésre a piacon. A Partner in Pet Food Hungária Kft. mind a kiskereskedelemben és nagykereskedelemben minden létező csatornán keresztül értékesít, mint feljebb láthatjuk még az online piacon is. A csatornák teljesítményét természetesen mindig lehet fejleszteni, nagyobb listázottsággal, több arccal a polcokon, a portfolió növelésével, lemélyítésével, hogy mindenhol kaphatóak legyenek a termékek, ezek mellett új promóciókkal és marketing eszközökkel is egyaránt. Kérdéseim közé tartozott még, hogy mik a magyarok vásárlási szokásai és preferenciái, amire leginkább a kérdőíves kutatásom adott választ. A válaszokból egyértelműen visszatükröződnek a piacon megfigyelhető trendek, mik szerint minden kisállat tulajdonos egyre inkább családtagként tekint kedvencére, így a magasabb minőségi kategória felé mozdul el, mert azt szeretnék, hogy állata boldog és egészséges legyen. Ezért fontos számukra a tápok összetétele és minősége. Jelenlég a legfontosabb szempont még mindig a termékek ára, hiszen több sajátmárkás termék fogy a piacon, mint márkatermék, de látszódik, hogy már teljesen más az arány, mint két-három évvel ezelőtt és az egész piac mozdul el a magasabb minőség felé. A dolgozatom fő kérdése, hogy melyik a PPF leghatékonyabb értékesítési csatornája és miért tud eredményesebb lenni a többinél A kiskereskedelemi csatorna egyértelműen, ami legjobban teljesít, az egész vállalat volumenének körülbelül 70 százaléka kerül eladásra rajta keresztül. Ezen belül is a két legfontosabb bolttípus a diszkontok és a hipermarketek. A hipermarketek a széles termékválaszték miatt tudnak kiemelkedni, a diszkontok pedig rendkívül jó minőségű sajátmárkáik, nagyon kedvező áraik, főleg akcióik alatt és rengeteg vásárlójuk miatt tudják uralni a piacot. Egyértelműen a diszkontok tudják eladni a legtöbb állateledelt és ezáltal értékben is ők a legnagyobbak hazánkban. A kisebb alapterületű boltok tudtak a második legdinamikusabban növekedni ebben az évben, aminek a kényelmi szempontok előtérbe kerülése és a Covid-19 világjárvány hatására kialakuló nagyobb terek kerülése okozott, azonban méretben még meg sem közelítik a diszkontokat és hipermarketeket. A szakmai csatorna továbbra is inkább a magasabb minőségű termékeknek biztosít helyet és látszódik, hogy évről évre növekedni tud.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: állateledel, állateledel piac, értékesítés, értékesítési csatorna, kutyaeledel, macskaeledel, Partner in Pet Food Hungária Kft.
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 15:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 15:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet