A szállodai dolgozók interkulturális kompetenciájának és képzésének jelentősége a vendégelégedettség növelésében

Kovács Anna Roxána (2023) A szállodai dolgozók interkulturális kompetenciájának és képzésének jelentősége a vendégelégedettség növelésében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat-kovacsanna-im8fff-2022.pdf] PDF
szakdolgozat-kovacsanna-im8fff-2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kovács Anna Roxána_opponens_Gászné Bősz .pdf] PDF
Kovács Anna Roxána_opponens_Gászné Bősz .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (190kB)
[thumbnail of Kovács Anna Roxána_konzulensi_Schultz Éva.pdf] PDF
Kovács Anna Roxána_konzulensi_Schultz Éva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (256kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjaink globalizációs folyamatai a turizmusra is hatást gyakorolnak. A nemzetközi turizmus folyamatos növekedést mutat, ezzel számtalan kultúraközi találkozásnak ad teret. A szállodaiparban fokozódik a verseny, a vendégkör kulturálisan igen sokszínű, és személyre szabott szolgáltatásra vágyik. Az iparág esetében a vendégelégedettséget nagy mértékben határozzák meg a személyzettel folytatott interakciók, ezért nagyon fontos, hogy a személyzet megfelelő interkulturális képességekkel rendelkezzen. A vezetőknek meg kell győződniük róla, hogy alkalmazottaik megfelelően képzettek, és képesek bármely kultúrából érkező vendéget tökéletesen kiszolgálni. Kutatásom célja volt, hogy megtudjam, mik a vendégelégedettség (inter)kulturális faktorai, illetve, hogy hogyan tudják a szállodák fejleszteni alkalmazottaik interkulturális képességeit, és ezáltal nagyobb sikert elérni. Az eredmények igazolták az interkulturális kompetencia és képzés jelentőségét a szállodai alkalmazottak körében, illetve bemutatásra kerültek az interkulturális tréningek egyes lehetséges módszerei is. A kutatás összefüggéseiben mutatja be a globalizáció, az interkulturalitás és a turizmus egymásra gyakorolt hatását, és átfogó képet ad arról, hogyan is befolyásolja a kultúra a vendégek élményét és elvárásait.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alkalmazottak magatartása, globalizációs hatások, interkulturális kommunikáció, interkulturális kölcsönhatások, szállodaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 15:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 15:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet