Az iskolai agresszió a Berettyóújfalui Szakképzési Cetrum Bocskai István Szakképző Iskola példáján keresztül

Majzer Zoltán (2023) Az iskolai agresszió a Berettyóújfalui Szakképzési Cetrum Bocskai István Szakképző Iskola példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Majzer.Zoltan.AERF5L-Szakdolgozat.12.05.pdf] PDF
Majzer.Zoltan.AERF5L-Szakdolgozat.12.05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Majzer Zoltán - Szakdolgozat értékelő lap - Dudik Benedek (s).pdf] PDF
Majzer Zoltán - Szakdolgozat értékelő lap - Dudik Benedek (s).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (290kB)
[thumbnail of Majzer Zoltán bírálat Farkas.pdf] PDF
Majzer Zoltán bírálat Farkas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (245kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomat több tematikus egységre osztottam fel. Munkám első felében az agresszió fogalmának meghatározását végeztem el a vonatkozó szakirodalmak felhasználásával. Bemutattam, hogy az agressziónak milyen típusai lehetnek, kik között léphet fel egy oktatási intézményen belül és milyen főbb kiváltó okai lehetnek Szakdolgozatom III. fejezetében három olyan kompetens személlyel készítettem mélyinterjút, akik napi szinten találkozhatnak az iskolai agresszió jelenségével. Az általuk elmondottak alapján az agresszivitást kiváltó okokat, az agresszió fő megjelenési formáit és a lehetséges kezelési módokat is felvázoltam a Berettyóújfalui Szakképzési Centrum Bocskai István Szakképző Iskola tekintetében. Dolgozatom egyik fő alappillére a kérdőíves felmérési módszer eredményeinek analizálása és a konklúzió megállapítása volt. Jó felmérési eszköznek bizonyult a kérdőíves módszer, hiszen anonim módon, kellő időt biztosítva mindenki őszintén elmondhatta véleményét, tapasztalatait az iskolai agresszióval kapcsolatban. Az oktatók, az iskolavezetés, a külső szakemberek és a tanulók is aktív partnerek voltak abban, hogy eredményes kutatómunkát végezzek a témában és a szükséges következtetéseket levonhassam. Az iskolai agresszió sajnos olyan jelenség, amely kérlelhetetlenül jelen van az iskolai hétköznapokban és az oktatás rendszerének sok résztvevőjét érinti közvetett vagy közvetlen módon. Ezért is szükséges, hogy a problémával –a megelőzés és beavatkozás eszközeit egyaránt alkalmazva –hangsúlyozottan foglalkozzunk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agresszió, agresszivitás, Bocskai, középiskolák, szakképzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 15:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 15:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet