Okos szállodai szolgáltatások fejlesztési lehetőségei és létjogosultsága

Lovas Lajos Gábor (2023) Okos szállodai szolgáltatások fejlesztési lehetőségei és létjogosultsága. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Lovas_Lajos_Gabor_QCIVFD.pdf] PDF
Szakdolgozat_Lovas_Lajos_Gabor_QCIVFD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Lovas Lajos Gábor_konzulens_Oláh Péter Károly.pdf] PDF
Lovas Lajos Gábor_konzulens_Oláh Péter Károly.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (295kB)
[thumbnail of Lovas Lajos Gábor_opponens_Sebesi Petra_biralat.pdf] PDF
Lovas Lajos Gábor_opponens_Sebesi Petra_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban arra a fő kérdésre keresem a választ, hogy milyen technológiai lehetőségek állnak a szállodaipar rendelkezésére a szolgáltatásaik fejlesztésére. Milyen a smart hotel koncepció megítélése a keresleti és a kínálati oldal szemszögéből. Választ kell találni arra a kérdésre, hogy a szállodák milyen üzleti lehetőséget látnak abban, ha kínálatukat okos szolgáltatásokkal egészítik ki. Milyen tényezők azonosíthatók, amelyek akadályozhatják az okos szolgáltatások fejlesztését.Az utazóközönség véleményének megismeréséhez meg kell válaszolni azt a kérdést, hogy a vendégek milyen okos szolgáltatásokat, milyen feltételek mellett használnának szállodai tartózkodásaik során. Továbbá, mely tényezők miatt nem, vagy nem szívesen vennék igénybe a szállodák okos megoldásait. Primer kutatásom során az okos szállodai szolgáltatások megítélését vizsgálom egyrészről a szállodai üzemeltetés, másrészről a vendégigények szempontjából. Üzemeltetési szempontok feltárásához interjús megkérdezés módszerét alkalmazom. Az interjúkhoz szállodai üzemeltetésben és a digitális technológiákban egyaránt jártas szakembereket kérek fel. Az interjúk feldolgozása kvalitatív módszerrel történik. Az utazóközönség véleményének megismeréséhez online elérhető, kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazom. Az adatok gyűjtésére kényelmi mintavételt, a feldolgozásra kvantitatív módszert alkalmazok. A kutatás során megállapítást nyert, hogy a szállodaipari szereplők ma még elképzelhetetlennek tartanak egy olyan szállodát, amelyben egyáltalán nincs személyzet. Olyan hibrid megoldást azonban szívesen fogadnának, amelyben a hagyományos vendéglátást egészítik ki az okos megoldásokkal. Tisztában vannak a digitális innovációk nyújtotta előnyökkel, amely jobb vendégélményt és költséghatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. Azonban kiemelkedően fontos szempontként említik, hogy a megoldást szállító cég megbízhatóan működő technológiát biztosítson és az üzemeltetés ne jelentsen a személyzet számára többletmunkát.A fogyasztói igény elemzése megmutatta, hogy még nem népszerűek azok a technológiák, amelyek használata nem része a mindennapjainknak, így például robot, vagy hologram alkalmazása. Népszerűek azonban azok az okos megoldások, amelyek egyszerűsítik az adminisztrációt, lerövidítik a sorban állással töltött időt. Az érintésmentes megoldások felé is nagy érdeklődést mutatnak a megkérdezettek. Az is látszik, hogy az emberek döntő többsége kíváncsi a technológiai újításokra és szívesen próbálná ki azokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oláh Péter Károly
Belső
Mesteroktató; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, fejlesztés, innováció, okoshotel, robot, smarthotel
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 15:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 15:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet