Lovas Lajos Gábor (2023) Okos szállodai szolgáltatások fejlesztési lehetőségei és létjogosultsága. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Lovas_Lajos_Gabor_QCIVFD.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Lovas Lajos Gábor_konzulens_Oláh Péter Károly.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (295kB) |
|
PDF
Lovas Lajos Gábor_opponens_Sebesi Petra_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban arra a fő kérdésre keresem a választ, hogy milyen technológiai lehetőségek állnak a szállodaipar rendelkezésére a szolgáltatásaik fejlesztésére. Milyen a smart hotel koncepció megítélése a keresleti és a kínálati oldal szemszögéből. Választ kell találni arra a kérdésre, hogy a szállodák milyen üzleti lehetőséget látnak abban, ha kínálatukat okos szolgáltatásokkal egészítik ki. Milyen tényezők azonosíthatók, amelyek akadályozhatják az okos szolgáltatások fejlesztését.Az utazóközönség véleményének megismeréséhez meg kell válaszolni azt a kérdést, hogy a vendégek milyen okos szolgáltatásokat, milyen feltételek mellett használnának szállodai tartózkodásaik során. Továbbá, mely tényezők miatt nem, vagy nem szívesen vennék igénybe a szállodák okos megoldásait. Primer kutatásom során az okos szállodai szolgáltatások megítélését vizsgálom egyrészről a szállodai üzemeltetés, másrészről a vendégigények szempontjából. Üzemeltetési szempontok feltárásához interjús megkérdezés módszerét alkalmazom. Az interjúkhoz szállodai üzemeltetésben és a digitális technológiákban egyaránt jártas szakembereket kérek fel. Az interjúk feldolgozása kvalitatív módszerrel történik. Az utazóközönség véleményének megismeréséhez online elérhető, kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazom. Az adatok gyűjtésére kényelmi mintavételt, a feldolgozásra kvantitatív módszert alkalmazok. A kutatás során megállapítást nyert, hogy a szállodaipari szereplők ma még elképzelhetetlennek tartanak egy olyan szállodát, amelyben egyáltalán nincs személyzet. Olyan hibrid megoldást azonban szívesen fogadnának, amelyben a hagyományos vendéglátást egészítik ki az okos megoldásokkal. Tisztában vannak a digitális innovációk nyújtotta előnyökkel, amely jobb vendégélményt és költséghatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. Azonban kiemelkedően fontos szempontként említik, hogy a megoldást szállító cég megbízhatóan működő technológiát biztosítson és az üzemeltetés ne jelentsen a személyzet számára többletmunkát.A fogyasztói igény elemzése megmutatta, hogy még nem népszerűek azok a technológiák, amelyek használata nem része a mindennapjainknak, így például robot, vagy hologram alkalmazása. Népszerűek azonban azok az okos megoldások, amelyek egyszerűsítik az adminisztrációt, lerövidítik a sorban állással töltött időt. Az érintésmentes megoldások felé is nagy érdeklődést mutatnak a megkérdezettek. Az is látszik, hogy az emberek döntő többsége kíváncsi a technológiai újításokra és szívesen próbálná ki azokat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, fejlesztés, innováció, okoshotel, robot, smarthotel |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 18. 15:36 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 18. 15:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |