„Lövök egy Insta sztorit!” A közösségi média szerepe a Z-generáció fogyasztói döntéseiben a vendéglátóhelyek választásakor

Giay Katalin Regina (2023) „Lövök egy Insta sztorit!” A közösségi média szerepe a Z-generáció fogyasztói döntéseiben a vendéglátóhelyek választásakor. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Giay_Katalin_Regina_BGE_szakdolgozat.pdf] PDF
Giay_Katalin_Regina_BGE_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Giay_Katalin_konzulens_Kiss_Kornelia.pdf] PDF
Giay_Katalin_konzulens_Kiss_Kornelia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)
[thumbnail of Giay Katalin Regina_opp_Molnár-Csomós Ilona.pdf] PDF
Giay Katalin Regina_opp_Molnár-Csomós Ilona.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (204kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a közösségi média Z-generációra gyakorolt hatásainak bemutatása a vendéglátó egységek kiválasztása során. Kutatási céljaimhoz hozzátartozott, a generáció által kedvelt közösségi média marketing eszközeinek vizsgálata, és információt gyűjtöttem arról, milyen mértékben befolyásolja a közösségi média ennek a generációnak a döntési folyamatát, ha vendéglátóhelyet szeretnének választani. Továbbá kutattam, mennyire mérvadó a vendéglátóhelyek online jelenléte, hogyan járulnak hozzá az online tartalmak a fiatalok döntéseihez. Felmérésem során ismeretet szereztem arról, milyen közösségi média felületek bizonyulnak a legnépszerűbbeknek a generáció körében, amelyek segítségével információt szerezhetnek. A kutatási kérdéseim megválaszolásához kvalitatív kutatást alkalmaztam, és a mélyinterjú módszerét választottam. A minta összesen négy, Z-generáció tagjaihoz tartozó személy volt, és mindannyian a felsőoktatásban vesznek vagy vettek részt. Beigazolódott, hogy a megkérdezetteknek jelentős a vendéglátóhelyek online jelenléte és aktivitásuk a közösségi médián, amelyek ösztönző jellegűek lehetnek a vendéglátóhelyek látogatottsága szempontjából. Információt szereztem arról, melyek a kedvelt közösségi média felületek és marketing eszközök a Z-generációt illetően, amelyek segítik döntéshozatalukat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-WOM, közösségi média, online marketing, vendéglátás, Z-generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 11:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet