Utazás az online világban, avagy az Y és a Z generáció utazási szokásai

Horváth Romina (2023) Utazás az online világban, avagy az Y és a Z generáció utazási szokásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Horváth Romina - HX8M4L - Szakdolgozat 2022.pdf] PDF
Horváth Romina - HX8M4L - Szakdolgozat 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Horvath Romina_opponens_Dr.Molnar Elisabeta.pdf] PDF
Horvath Romina_opponens_Dr.Molnar Elisabeta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (664kB)
[thumbnail of Horváth Romina konzulensi bírálat.pdf] PDF
Horváth Romina konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (175kB)

Absztrakt (kivonat)

Az Y és a Z generáció tagjai megtanultak együtt élni a Covid-19 világjárvány okozta helyzettel és elfogadták az éppen érvényben lévő korlátozásokat, utazási hajlandóságukra már nincs kifejezett hatással, azonban kevesebb az impulzív vásárlás egy turisztikai célú utazás tekintetében, ugyanis sokak számára több időt jelent a körültekintőbb informálódás és egy utazási döntés meghozása. A közösségi oldalok, az ott látott tartalmak akár influencertől, akár személyes ismerősüktől származnak, nagy hatással vannak utazási döntéseikre, a szakma számára pozitív és negatív tekintetben is. Ha figyelemfelkeltő, irigylésre méltó bejegyzéseket látnak, az arra sarkalja őket, hogy éljék át ők is azt az élményt, azt a szabadságot, amit az adott desztináció, szálláshely vagy szolgáltató nyújthat. Azonban, ha negatív véleménnyel találkoznak, készek előre meghozott döntésüket, azonnal megváltoztatni, illetve saját véleményüket közzétenni és ezzel befolyásolni a többi utazót. Magas számban informálódnak a közösségi médiából, más utazók tapasztalataiból, folyamatosan követik az utazó bloggerek és influencerek új tartalmait, ötleteit és tanácsait. A Z generáció csak inspirálódik, míg az Y generáció utazási tanácsadást is igénybe vesz, hogy megtalálják számukra a legkevesebb anyagi ráfordítást igénylő alternatívákat. A közösségi oldalakon megosztott képek magas százalékban egy utazás keretein belül születnek, sokak számára maga az utazás, az újdonságok, eddig ismeretlen kultúrák és emberek megismerése, feltöltődés és szabadság mellett, a képek és videók megosztását jelenti. A turisztikai célú utak megszervezése a többség számára, nem anyagi kérdés, a szervezés szeretete és szabadsága miatt, már ez a folyamat is az utazás komplex élményéhez tartozik, ezért szeretik maguk számára, önállóan összeállítani utazásaikat, azonban egzotikus desztinációk, ismeretlenebb utazási forma esetében a fiatalabb generációk is kérik a szakemberek, az utazási irodák segítségét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipos Erika
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális turizmus, közösségi média, utazási szokások, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 11:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet