Influenszerek jelenléte a szállodai üzletágban

Juhász Zsófia (2023) Influenszerek jelenléte a szállodai üzletágban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdoga1  végső.pdf] PDF
Szakdoga1 végső.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Juhász_Zsófia_bírálat.pdf] PDF
Juhász_Zsófia_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (321kB)
[thumbnail of JuhászZsófia_opponens_FeketeFrojimovicsZs.pdf] PDF
JuhászZsófia_opponens_FeketeFrojimovicsZs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (250kB)

Absztrakt (kivonat)

Amikor témát választottam a dolgozatom megírásához, fontosnak tartottam, hogy egy olyat válasszak, ami közel áll hozzám és ki tudom benne fejteni saját meglátásaimat. Tisztában vagyok azzal, hogy ez egy viszonylag új téma, de hiszem, hogy sokakat érdekel milyen következtetések születtek az influenszerek világáról és ráhatásukról a social média felhasználókra. A kérdőívekre adott válaszok sok negatív véleményt tartalmaznak, de jópár ezzel ellenkezőt is, ami megnyugtató számomra. Úgy gondolom, hogy sokak nem akarják maguknak bevallani, hogy igenis fontos, amit egy influenszer nyújthat egy cégnek, márkának és azt sem, hogy lettek-e már befolyásolva influenszer által. Szakdolgozatomban bemutattam a közösségi média kialakulását és marketing kommunikációs eszközeit. Kitértem a legnépszerűbb közösségi média felületekre és arra is, hogy hol érdemes hirdetéseket posztolni. Részleteztem mit jelent influenszernek lenni és manapság ki nevezheti magát influenszernek. Bemutattam a különböző influenszer fajtákat és szintjeiket. Továbbá részleteztem a három legismertebb turisztikai platformmal rendelkező influenszert Magyarországon. Arra is kitértem, hogy ők mennyire befolyásolják a felhasználók körének utazási szokásait. A felvázolt kutatási eredményeket ismertetve, felvázoltam, hogy az influenszerek milyen arányban befolyásolják a fiatalok turisztikai desztinációit, utazási szokásait, és azt is, hogy mennyire népszerű egy adott desztináció az ő platformjukon lévő reklámok megjelenésével. Ezen kívül ismertettem, hogy mennyire fontos a szálláshelyek marketing szakembereivel együttműködni az influenszerekkel. Természetesen a forráselemzések, kutatások nem nélkülözhetik a gyakorlati tapasztalatokat, melyeket az Intercontinental Hotel Budapest-ben szereztem. Néhány hónapos munka után, rájöttem, hogy nem mindegy, hogy egy elsősorban turisztikai célközönséget megcélzó budapesti szállodáról beszélünk, mint például (Ritz Carlton Hotel, Kempinsky Hotel, Mariott Hotel) vagy az üzleti (business) rendezvények, eseményekre fokuszáló hotelekről. Az Intercontinental Budapest, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem, egyértelműen az üzleti (VIP rendezvények, légi társaságok, kormány szintű VIP látogatások), tehát nem elsősorban a turisztikai célú üzleti megfontolások, hanem egyéb más célok vezérlik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, influenszer, közösségi média, turizmus, turizmusmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 11:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet