Robotfűnyírók értékesítése Magyarországon

Janus Martin (2023) Robotfűnyírók értékesítése Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat NADXM3 Robotfűnyírók értékesítése Magyarországon.pdf] PDF
Szakdolgozat NADXM3 Robotfűnyírók értékesítése Magyarországon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Janus_Martin.pdf] PDF
Biralat_Janus_Martin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (489kB)
[thumbnail of Janus-Martin-ertekelolap.PDF] PDF
Janus-Martin-ertekelolap.PDF
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban az automatizáció nem csak a vállalatokat érintő folyamat, mindennapjainkban is rendszeresen találkozunk életünket megkönnyítő elektronikus, sokszor okosként nevezett eszközökkel, legyen szó akár robotporszívókról, vagy a jelen kutatás esetében érintett robotfűnyíróról. Ennek a piacnak a fellendülésében a közelmúltunkat, de a jelenünket is nagy mértékben befolyásoló COVID-19 is nagy szerepet játszik. A 2020-ban elterjedő COVID-19 vírus következtében emberek tömegei kényszerültek otthonmaradásra, illetve távoli munkavégzésre. A ksh.hu adatbázisának statisztikái alapján a távoli munkavégzés pedig aligha veszített azóta népszerűségéből, sőt sokan már feltételként tekintenek rá egy munkahely keresésekor. (ksh.hu, 2022) A megnövekedett otthon eltöltött idő következtében sokan újra gondolták az otthonuk kényelmességének fontosságát. A robotfűnyírók pedig ehhez a kényelemhez jelentősen hozzájárulhatnak. A kutatási témám rövid bemutatása után röviden ismertetem a robotokat, ezzel megmutatva, hogy mennyi értékesítést és üzemeltetést befolyásoló tényező lehet meghatározó a piacon. Elemzem a témában elérhető szekunder kutatások eredményeit, amik főként a robotok környezetre gyakorolt pozitív hatásával és a robotok megtérülésével foglalkoznak. Ezeket az eredményeket összehasonlítom a magyar piac vásárlóinak jellemzőivel, megvizsgálom, hogy hogyan viszonyulnak az újdonságok iránt és mi határozza meg a döntéshozatalukat. A szekunder források elemzése után primer információkat, a saját kutatásom eredményét mutatom be. Egy interjú formájában szerzek információkat a piacról, ehhez a Robee.hu, egy robotfűnyírókat értékesítő cég ügyvezetőjével beszélgetek, hogy visszaigazolást, vagy egyéb megfigyelést kapjak a szekunder információkból meghatározott piaci jellemzőkről. Miután megkérdeztem az eladói oldalát a piacnak a vevői oldallal is interjúkat készítettem, hogy mélyebb gondolatokat kaphassak a korábbi kutatások és az eladói oldal megfigyeléseire, eredményeire vonatkozóan. A kutatással célom megállapítani, hogy kik és miért vásárolják a terméket, milyen tényezők befolyásolják őket leginkább a vásárlási döntéshozatalban. Fontosnak találom a témát érintő kutatások vásárlói igényekkel és döntéshozatallal kapcsolatos hiányosságát pótolni. A témám bemutatását azzal kezdem, hogy én miként ismerkedtem meg a robotfűnyírókkal és milyen személyes kötődésem van a témához. 2021-ben édesapám egy kertműveléssel és a kerti gépek értékesítésével foglalkozó cégnél dolgozott Budapesten. A vállalat szerette volna bővíteni a portfólióját, ezért az egyik terve 2021-re az volt, hogy egy új robotfűnyíró márkát vezet piacra Magyarországon, név szerint a Wiper-t. Ekkor találkoztam először ezekkel a gépekkel, korábban nem is gondoltam, hogy a robot technológia az ipari felhasználás mellett a fogyasztói igények kielégítésében is nagy szerepet képes betölteni már napjainkban. Természetesen ez hamar megváltozott. A korábban említett vállalat vezetősége azonban édesapám véleménye szerint nagyon rossz hozzáállással rendelkezett a gépek értékesítésével kapcsolatban. A problémákat úgy jellemezte, hogy az üzleti modelljük nem ügyfélközpontú volt, az értékesítés támogatásaként a vállalat nem tartotta szükségesnek saját szerviz kiépítését sem, amivel a fogyasztót kiszolgáltatta volna annak a szituációnak, hogy amennyiben problémák merülnek fel a termékkel, akkor azt Olaszországba, jobb esetben egy kicsivel közelebbi ország szakszervizébe kellett volna szállítani, ami rengeteg időt vett volna igénybe. Emellett nem foglalkozott volna közvetlenül a gép szakszerű telepítésével sem, szerződéses partnerei pedig nem rendelkeztek a telepítéshez szükséges szakértelemmel és eszközökkel. Ezzel született meg az ötlet, hogy ezt ennél jobban, hatékonyabban is lehet csinálni és megszületett az elhatározás, hogy otthagyja a vállalatot és tárgyalásokba kezd az ugyanabba a cégcsoportba tartozó Wiper Ecorobot-tal. A Wiper és Wiper Ecorobot egyaránt a Zucchetti Centro Sistemi csoport márkája. A két márkát csupán designja különbözteti meg egymástól, mégpedig az egyik szürke, a másik pedig kék színben jelenik meg. Az előbb említetteken kívül minden alkatrész pontosan ugyan az, így nem kellett új technológiával, tulajdonságokkal újból megismerkedni. Rövid időn belül sikerült is megegyezni, így a cég megszerezte a Wiper Ecorobot magyarországi kizárólagos forgalmazási jogát, ami mellé létrejött a Robee márkanév. A Robee nem csak robotfűnyírók, hanem más robotikát használó automatizálások forgalmazásába is kezdett, a fő profilja a kert gondozásával járó problémák csökkentése. Az új cég és márka létrehozásának folyamatában és az elmúlt egy évi működésében a lehető legaktívabban részt vettem és az ezáltal szerzett tapasztalataimat szerettem volna kamatoztatni egy kutatás keretén belül. A szakmai célom az, hogy a kutatással felderített információkkal segítsem a cég jövőbeli munkáját, felderítsem a cég jelenlegi piacon betöltött helyét és segítsek pontosabban meghatározni a vevőket befolyásoló tényezőket és a rájuk jellemző tulajdonságokat, hogy a marketingtevékenységet hatékonyabbá tudjam tenni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Békési Gábor György
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéshozatal, értékesítés, fűnyíró, jövő, Magyarország, robotok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 11:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet