A social media reklámjainak hatása az Y és Z generációra

Freyer Virág (2023) A social media reklámjainak hatása az Y és Z generációra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A social media reklámjainak hatása az Y és Z generációra_FreyerV.pdf] PDF
A social media reklámjainak hatása az Y és Z generációra_FreyerV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Freyer Virág ÚJ Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ2022 dec.pdf] PDF
Freyer Virág ÚJ Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ2022 dec.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (190kB)
[thumbnail of FreyerVkülső.pdf] PDF
FreyerVkülső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (142kB)

Absztrakt (kivonat)

A social media reklámjainak hatásait vizsgáltam meg a 18 és 30 év közötti magyar fiatalok körében. Az Y és Z generációra azért esett a választásom, mivel ők aktívan használják ezeket az online platformokat. Öt hazánkban népszerű közösségi média felületet választottam ki. A Facebookot, Instragramot, TikTokot, YouTube-t és a LinkedIn-t, amelyeken a vállalatok és márkák előszeretettel hirdetnek. Kutatási módszerként a mélyinterjút és a kérdőíves megkérdezést választottam. A kérdőívemet 120 fő töltötte ki, akiknek nagy része budapesti egyetemista volt. Az interjút egy szakemberrel készítettem el. A két saját forrásom alapján választ kaptam mind a négy kutatási kérdésemre. Kiderült, hogy nem igazán befolyásolják az online hirdetések a fiatalokat a fogyasztói döntéseikben. Arra is választ kaptam, hogy a legjobb fiatalokat megcélzó hirdetési forma a rövid videó. Végül az is kiderült, hogy az Y és a Z generációhoz szóló kommunikációban csak kevés eltérés van, de a kérdőívemet kitöltők szerint az Y-t Facebookon és Instagramon, a Z-t pedig a TikTokon lehet leginkább megszólítani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, magyar fiatalok, online hirdetések, online marketing, Y és Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 11:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet