A B2C marketplacek jelene és jövője

Juhász Ákos Péter (2023) A B2C marketplacek jelene és jövője. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT VÉGLEGES - Juhász Ákos.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT VÉGLEGES - Juhász Ákos.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Juhász Ákos opponensí bírálata.pdf] PDF
Juhász Ákos opponensí bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (602kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ _Juhász Ákos (3).pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ _Juhász Ákos (3).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (205kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom központi témája a B2C marketplacek térnyerésével foglalkozott az e-kereskedelmen belül. Arra kerestem a választ, hogy mekkora szerepe van ennek az üzleti modellnek, mind nemzetközi és mind a hazai piacon. A magyarországi helyzetet alaposabban bemutattam, érintettem, és szekunder adatokkal ismertettem a hazai piac lenagyobb szereplőjét, az eMAG-ot. Azonban a hangsúlyt a Pepita.hu-ra helyeztem. Személyes kötődésem van ehhez a céghez, hiszen már másfél éve erősítem a Pepita csapatát. Dolgozatom során a szakirodalmi áttekintésben bemutattam az online kereskedelemben létrejött megoldásokat a B2B, C2C és B2C szegmensben. Ezután még szintén a szakirodalmi kutatáshoz kapcsolódva bemutatom a kétoldalú piacokra jellemző hálózati externáliákat. Dolgozatomban szó esik a kétoldalú piacok árazásáról is, hiszen a közgazdaságtanban egyedülálló árazási stratégiával működnek ezek a piacok. Primer kutatást is végeztem, szakmai mélyinterjúk formájában. A hazai piacon meghatározó e-kereskedelmi szakemberektől hasznos információkat kaptam, kutatási kérdéseim megválaszolásában. Dolgozatom fő célja az volt, hogy bemutassam a B2C marketplacek jelenlegi és a jövőbeli helyzetét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kozák Tamás
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2C marketplace, ekereskedelem, marketplace, online hirdetés, online kereskedelmi megoldás, online marketing, webshop
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 11:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet