Flive (magyar startup) Üzleti Terv

Kalocsai Ádám (2023) Flive (magyar startup) Üzleti Terv. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kalocsai Ádám _ disszertáció .pdf] PDF
Kalocsai Ádám _ disszertáció .pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 08..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem - Kalocsai Ádám.docx.pdf] PDF
Titkosítási kérelem - Kalocsai Ádám.docx.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (176kB)
[thumbnail of Kalocsai Ádám Szakdolgozat értékelő.pdf] PDF
Kalocsai Ádám Szakdolgozat értékelő.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (265kB)
[thumbnail of Kalocsai-Ádám-Külső-Konzulensi-bírálat.pdf] PDF
Kalocsai-Ádám-Külső-Konzulensi-bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (150kB)

Absztrakt (kivonat)

Azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy miből áll egy startup üzleti terve, hogyan épül fel, illetve hogyan épül fel egy GTM (piacra lépési) stratégia. Van- e eltérés a hagyományos üzleti tervezés és a stratup-ok üzleti tervezése között. A dolgozat célja az volt, hogy életszerű képet adjak egy üzleti terv bemutatásán keresztül arról, hogy milyen információkat, kutatásokat, becsléseket, méréseket és adatokat kell rendszereznie és összeállítania egy startup-nak jellemzően kockázati tőke befektetéshez, vagy intézményi bemutatkozáshoz, akcióhoz (akvizíció, összeolvadás, tőke bevonás). Ezt követően az elméleti háttérben a szekunder kutatással, az irodalom és publikációk áttekintésével feltérképeztem a startup-ok általános definícióját és eljárásait, illetve, hogy a startup-ok által használt és továbbfejlesztett irányelvek honnan erednek. A projektmenedzsment, az agilis vállalat és fejlesztés és lean eszközök tanulmányozása után bizonyos eltérések, hasonlóságok és prekoncepciók jelennek meg a hagyományos üzleti irányelvek, tervezés és kivitelezés és a startup-ok eljárásai között. Ezekből az adat és információ merítésekből állítom össze és folytatom le az interjúkat, a témában szavahihető és sokat látott emberekkel, amelyek a primer kutatásom részét képezik. A levont adatok, output-ok révén, vegyítve egyéb kutatásokkal, beszélgetésekkel és saját szakmai és pragmatikus ismereteimmel készítettem el a Flive (magyar startup) üzleti tervét, amely célja a projekt bemutatása /kockázati tőke bevonása és amely üzleti terv a disszertáció fő szövegtörzsét képezi és 6 fontos részből áll, amelyet jellemzően minden részletes üzleti terv tartalmaz. Termék és szolgáltatás bemutatása részletes probléma analízissel, megoldás alapuú megközelítéssel, validációs eredmények és validációs eszközök bemutatásával. Piacelemzés, amelyben a piaci helyzet, iparág bemutatása mellett el is helyezem a startup-ot, a Flive-ot. GTM, azaz piacra lépési stratégia, tartalmazza az üzleti modellt és annak fontos elemeit, marketing és branding analízist és a piacelemzésből nyert adatok alapján történő piacra lépési tervet és piaci részesedés növelését célzó lépéseket.Pénzügyi terv és befektetési szükséglet, amely összeveti, hogy milyen szükségletei vannak a projektnek a céljai megvalósítására, mikkel tervez és milyen erőforrásokkal rendelkezik.Szervezeti kompetenciák és csapat bemutatása a következő rész, ahol alaposan bemutatom az alapító csapatot, a kompetenciákat, az eddigi eredményeket csapat szinten és a fejlesztési irányokat, illetve a bevonni kívánt minőségi és mennyiségi kapacitásokat szervezeti szinten.Ezt követően a következő lépések, exit stratégia fejezettel zárom az üzleti tervet, amely egy jövőbe tekintő összefoglalás arról, hogy a célok és mérföldkövek konzisztens teljesítésével milyen eredményt érhetünk el és hova juthatunk el. A lezáró rész, amelyben összefoglalom a leírtakat, megnézem a szekunder és primer kutatás végső konzekvenciáit és javaslatot teszek további kutatási irányokra és arra, hogy merre folytatnám, illetve mélyíteném jelen értekezést, disszertációt. Kutatási eredmények tekintetében fontos, hogy egy határozottan életképes és részletes üzleti tervet sikerült összeállítani, amelyből más vállalkozók, stratup-ok is tanulhatnak, illetve megismerkedhetnek hasznos gondolatokkal és gondolkodásmódokkal, amelyek a költséghatékony és gyakorlatias üzletfejlesztéshez, vagy üzleti-technológiai skálázáshoz elengedhetetlenek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Patrícia
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: innováció, projektelemzés, projektfinanszírozás, startup, üzleti terv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 11:35
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 11:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet