A magyar divatipar jelene és lehetséges jövője a központi intézkedések és a hazai vásárlóerő tükrében

Ella Dorottya (2023) A magyar divatipar jelene és lehetséges jövője a központi intézkedések és a hazai vásárlóerő tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Ella_Dorottya_JACTTG_szakdolgozat.pdf] PDF
Ella_Dorottya_JACTTG_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Ella Dorottya_opponens_Fenyvesi Éva.pdf] PDF
Ella Dorottya_opponens_Fenyvesi Éva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (8MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_ertekeles_kulso_Ella_Dorottya.pdf] PDF
Szakdolgozat_ertekeles_kulso_Ella_Dorottya.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (297kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a hazai divatipar széleskörű áttekintésével foglalkoztam. Témaválasztásom szorosan kapcsolódik személyes elkötelezettségemhez, hisz évekkel ezelőtt hivatásomként a divatszakmát választottam. Ez idő alatt nemzetközi és hazai márkáknak is dolgoztam, ami számos kérdést vetett fel a szakmával és a divatipari cégek működésével kapcsolatban. Kutatási célkitűzésem, hogy megismerjem mezo- (divatipari cégek) és mikro- (vásárlóerő) szinten mi jellemzi a hazai divatipart és milyen perspektíva áll előtte. Célkitűzésem megvalósítását a következő kutatási kérdések megválaszolása támogatta. 1. A rendszerváltás óta milyen változásokon ment keresztül a magyar divatipar, és mi várható a következő évtizedekben évben 2. Mennyire ismerik idehaza a magyar divatot/márkákat/tervezőket 3. Mennyire ismerik külföldön a magyar divatot/márkákat/tervezőket 4. Kit szolgál a magyar divatipar Primer kutatásom alapját számos magyar divatház tulajdonosával/tervezőjével készített interjú, illetve vezetői beszámoló képezi. A több divatipari vállalkozást tartalmazó minta segítségével, iparági és vállalati szinten is elemezni tudtam a hazai divat jelenlegi helyzetét. Az interjú alanyaimat többféle stílusirányzatból válogattam, valamint figyelembe vettem a vizsgált cégek nagyságát is. A vásárlói oldalról pedig egy online közzétett kérdőív segítségével szereztem információt a hazai fogyasztókról. Az interjúkat tartalomelemzéssel dolgoztam fel, a kérdőívből származó adatokat pedig az Exceltáblázat kezelő program segítségével. Kutatási eredményeim az mutatják, hogy a befektetett idő, pénz és energia a divatipari cégek részéről számos esetben nem térül meg, ha a vállalatnak nincs fix vevőköre. E mögött az húzódik meg, hogy a cégeknek sokszor még a vevői szegmensük sincs letisztázva, azaz pontosan kit szeretnének megszólítani az új irányzatukkal, termékükkel. Valami új, innovatív még „fel nem talált” termékkel vágnak bele a márkaalapításba az igények felmérése nélkül. Életbe maradásuk a külföldi vásárlóbázisnak köszönhető, mivel a hazai vásárlóerő igen kicsi elsősorban árérzékenysége miatt. A magyar divatcégek felhasználva Budapest adottságait, a hazai szakemberek tehetségét és a külföldi fogyasztók érdeklődését, néhány év múlva akár bekerülhetne a legnagyobb divatfővárosok közé.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fenyvesi Éva
Belső
főiskolai tanár; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, divattervezés, hazai vásárlóerő, magyar divat, slow fashion
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 16:35
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 16:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet