Egy új szállodai brand bevezetése, szálloda nyitása az IntercityHotel Budapest példáján keresztül

Czirókai Zsombor (2023) Egy új szállodai brand bevezetése, szálloda nyitása az IntercityHotel Budapest példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of CZIRÓKAI ZSOMBOR SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
CZIRÓKAI ZSOMBOR SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 11..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkositási kérelem.pdf] PDF
Titkositási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (148kB)
[thumbnail of JDK_Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Czirókai Zsombor.pdf] PDF
JDK_Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Czirókai Zsombor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Czirókai Zsombor_MI.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Czirókai Zsombor_MI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomhoz kapcsolódó kutatásom és írásom elsődleges témája az IntercityHotel Budapest, amely az első ilyen jellegű szálloda egész Magyarországon. A márkának a fogyasztói piacra történő bevezetése, majd a szálloda megnyitása, a \"green hotel\" koncepciója volt a fő irányvonalam. Irodalmi áttekintésemet a magyarországi szállodákra vonatkozó jelenleg hatályos jogi szabályozás ismertetésével kezdtem. Ezt követően kitértem a szállodák különböző üzemeltetési módozataira és megvizsgáltam, hogy mit tekint a szakirodalom professzionális menedzsernek és üzletszerű vezetésnek. Ezt a nagyobb átláthatóság és érthetőség érdekében tettem. Azért tartottam fontosnak, hogy az első fejezetben kitérjek a koronavírus járvány témájára is, mert a szálloda a koronavírus járvány kitörése idején nyílt meg. Ezen kívül kitértem a szállodaipar jelenlegi helyzetére és jövőbeli kilátásaira, valamint röviden érintettem a környezetbarát szállodák megjelenését. Miután elvégeztem a vendéglátóipar mindezen mélyreható vizsgálatát, bemutattam a Deutsche Hospitality-t és annak márkáit. Ez a szakdolgozat tartalmaz egy külön fejezetet, amely az IntercityHotel márkára és a budapesti szállodájára összpontosított. Az elsődleges kutatást két szakaszban végeztem. Mindkét részhez az információgyűjtés céljából főként mélyinterjúkra támaszkodtam. Elsőként mélyinterjút készítettem a szálloda vezérigazgatójával. Az interjú során ő átfogóan beszámolt a piacra lépés során felmerült nehézségekről, valamint az e nehézségek leküzdésére alkalmazott stratégiákról. Ő volt az a személy, aki az egész folyamat irányításáért felelt a kezdetektől a végéig. A projekt második szakaszának részeként interjúkat készítettem a szálloda vezetőségével, akik részt vettek a szálloda megnyitásának folyamatában. Dolgozatomban a márka bevezetésének legfontosabb lépéseire és nehézségeire kaptam választ. Ebben jelentős szerepet játszottak a szálloda megnyitásának nehézségei, valamint a fenntarthatósági kérdések növekvő fontossága az üzleti életben, különösen az IntercityHotel Budapest példáján. A dolgozat legvégén kitekintettem azon lehetőségekre, hogyha hosszabb perióduson keresztül végezhetném a kutatást, akkor milyen kutatási pontokat vizsgálnék még meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Juhász-Dóra Katalin
Belső
főiskolai docens; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, fenntarthatóság, szállodaipar, szállodák, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 16:35
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 16:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet