A COVID-19 világjárvány hatása a magyarországi idősoktatásra

Fáczán Helga (2023) A COVID-19 világjárvány hatása a magyarországi idősoktatásra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fáczán Helga_Szakdolgozat_2022.pdf] PDF
Fáczán Helga_Szakdolgozat_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (933kB)
[thumbnail of Fáczán Helga_Szakdolgozat_2022.pdf] PDF
Fáczán Helga_Szakdolgozat_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (931kB)
[thumbnail of Fáczán Helga belső.pdf] PDF
Fáczán Helga belső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (200kB)
[thumbnail of Fáczán Helga bírálat VTakacsEdit.pdf] PDF
Fáczán Helga bírálat VTakacsEdit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

Az idősoktatás a felnőttoktatás egy olyan speciális területe, amely a társadalmi demográfiai folyamatok átalakulásával, a nyugati civilizáció, és közte a magyar társadalom elöregedésével egyre inkább fokozódó figyelmet fog kapni a közeljövőben. A tanuló társadalom és az élethosszig tartó tanulás modellje úgy valósítható meg hatékonyan, ha a felnőtteknek az aktív koruk után is lehetőségük van tanulni, ismereteiket bővíteni, képességeiket fejleszteni. A fejlett társadalmak elöregedése tehát természetes módon eredményezte az idősoktatás iránti igény felerősödését. Az ember idős korban is igénybe kívánja venni az oktatási szolgáltatásokat, a tanulás jelentette önfejlesztés lehetőségét. A 2020 tavaszán világméretűvé fejlődő koronavírus-járvány, majd a megfékezésére bevezetett korlátozó intézkedések azonban számos területen érintették a magyarországi idősképzőket, és nagymértékű változásokat generáltak a működésükben. A Covid-járvány közvetett módon feltárta az idősoktatás jelenlegi korlátait, a digitális oktatás területén tapasztalható gátakon keresztül. Egyúttal rámutatott az idősoktatás bővüléséhez szükséges fejlesztési irányokra is: ahhoz, hogy a jövőben növekedni tudjon a szeniorképzésben részt vevő idős emberek köre, szükséges a digitális eszközpark, illetve a digitális kompetenciák fejlesztése, mind a résztvevők, mind pedig az oktatók, valamint a képzőhelyek tekintetében egyaránt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: aktív időskor, élethosszig tartó tanulás, felnőttoktatás, idősoktatás, idősödő társadalom, koronavírus-járvány (COVID-19), online oktatás, szenior képzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 16:34
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 16:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet