What is the Effect of Music on Purchasing Behavior?

FAKHREDDINE YOUSSEF (2023) What is the Effect of Music on Purchasing Behavior? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of What is the effect of music on purchasing behavior_ Almost final draft .docx.pdf] PDF
What is the effect of music on purchasing behavior_ Almost final draft .docx.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Youssef Fakhreddine assessment_KBSZ_2022.pdf] PDF
Youssef Fakhreddine assessment_KBSZ_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (155kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új_Youssef_Fakhreddine.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új_Youssef_Fakhreddine.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)

Absztrakt (kivonat)

Music surrounds us everywhere in our everyday life. People call it the greatest creation of humans. It has been a fundamental element of our lives since it enables us to express our inner feelings and emotions. Music allows us to de-stress ourselves and gives us an escape from daily life’s hassles and difficulties. It takes us into a whole other dimension of thoughts, by providing distractions to the mainstream of life. Music gives a soothing effect to the state of mind and helps people to calm themselves. It can act as a bridge between humans and their emotions. It connects humans to their inner selves by breaking the barrier of obstruction produced by his/her mind. Music, simply, gives people the power to think and act wisely. Music serves a bigger purpose in our lives than simply providing pleasure. In any environment, it can affect us in different ways. Shopping in a supermarket or a retail store is a good example of one of the environment. In retail stores, customers not only emphasize shopping instead they focus on many different things such as thinking about store interiors, aisles, product shelves, price tags, creative advertising, and their employees. All these parameters have one clear motto: persuade people to purchase. Supermarkets use background music to make their customers feel relaxed and comfortable. They use music to make customers’ shopping experience more enjoyable rather than tedious.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: commerce, Consumer behavior, consumer culture, marketing plan, music
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 16:34
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 16:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet