A luxus divatmárkák és a fogyasztói magatartás vizsgálata

Egyed Ádám (2023) A luxus divatmárkák és a fogyasztói magatartás vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat EÁ 2022.pdf] PDF
Szakdolgozat EÁ 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ_Egyed_Ádám_KA.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ_Egyed_Ádám_KA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (201kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap Egyed Ádám.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap Egyed Ádám.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

Ebben a dolgozatban a fogyasztók és a luxus divatmárkák kapcsolatát vizsgálom. Függetlenül attól, hogy egy cég milyen iparágban tevékenykedik, a XXI. századi fogyasztó igényeinek és szükségleteinek megértése elsődleges prioritás kell, hogy legyen. A tanulmány alapját egy alapos szakirodalmi áttekintés képezte, amely a jelenlegi digitális korszakban felnövő fogyasztókra összpontosított, majd ezt követte egy kvantitatív kutatási stratégia egy kérdőív segítségével, 105 olyan résztvevővel, akik maguk is luxus divatmárka foygasztók, és 18 és 50 év közöttiek. A tanulmány azt kutatja, hogy az egyén hajlandóságát vagy érdeklődését az előkelő áruk vásárlása iránt mi befolyásolja. Továbbá, hogy az egyén elégedettségi szintje hatással van.e arra, hogy érdeklődik-e a drága ruhák iránt, vagy hajlandó-e drága ruhákat vásárolni. A másodlagos adatok összegyűjtéséhez irodalmi áttekintést használtam annak érdekében, hogy létrehozzak egy elméleti keretet, amely megállapításokat igazolhat. A tanulmány fő megállapítása az, hogy a luxuspiac hatással van az emberek életére. Életkortól függetlenül hajlandóak megfizetni a luxus márkák által jelentett magas kiadásokat, valamint azt a hatást, amelyet a vásárlási döntéseik gyakorolnak az önbecsülésükre és az életükkel kapcsolatos örömükre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fogyasztó(k), luxus, márka, márkaérték
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 16:34
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 16:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet