Gépjármű lízing típusai, jellemzői és a legköltséghatékonyabb megoldás bemutatása egy nagyvállalaton keresztül

Dóka Boldizsár (2023) Gépjármű lízing típusai, jellemzői és a legköltséghatékonyabb megoldás bemutatása egy nagyvállalaton keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 23..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási_kérelem.pdf] PDF
Titkosítási_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (351kB)
[thumbnail of SzakdértDókaB.pdf] PDF
SzakdértDókaB.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (154kB)
[thumbnail of Dóka Boldizsár aláírt.pdf] PDF
Dóka Boldizsár aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (461kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy egy óriás vállalaton, a Magyar Telekom Nyrt.-n keresztül megvizsgáljam a cég gépjárműflottájának működését és hatékonyságát. Szeretném bemutatni a lízingelés folyamatát, fajtáit és részleteit. Hogyan tud költséghatékonyan működni egy cég egy olyan válságos időben amikor a szomszédbán háború dúl, az üzemanyag árak az egekbe, nincs, vagy csak nagyon kevés új gépjármű van a piacon, egyre több a baleset ezáltal nagyon magasak a javítási költségek. Egyéni kalkulációkkal és elemzéssel megállapítom, hogy egy kiscégnek megéri-e használni a lízingelés folyamatát vagy ez az intézmény csak a nagy gépjárműparkkal rendelkező cégeknél releváns. Szeretném kideríteni, hogy melyik konstrukció a leghatékonyabb a gépjármű lízingpiacon. Kutatásom során megvizsgálom hogyan és milyen módon lehet spórolni egy gépjárműflotta üzemeltetése közben.Előzetes kutatási kérdésem, hogy összeségében pénzügyileg és kockázatilag megéri-e a lízinget választani a gépjárművásárlás helyett. Korábbi tapasztalataim és a téma ismerete alapján azt állapítom meg, hogy a lízing egy drágább, de kevésbé kockázatos megoldás. Erre a kérdésre is keresem a választ a szakdolgozatom írása közben.A másik kutatási kérdésem, hogy melyik éri meg jobban Az elektromos gépjármű vagy a hagyományos meghajtású gépjármű. Előzetesen úgy gondolom, hogy a nagyértékű értékvesztés miatt az elektromos autó sokkal nagyobb költség, mint a benzines/dízeles társai.Bemutatom a lízing történetét, kialakulását és elterjedését a világban és Európában egyaránt. Több javaslatot is teszek arra, hogy egy óriásvállalat milyen módon tud spórolni a céges autóin, milyen módszerek ismertek és milyen módszereket alkalmaznak jelenleg is a Telekomnál.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lipák Mária
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: flotta, gépjármű üzemeltetés, gépkocsilízing, lízing szerződés, Telekom
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 16:33
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 16:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet