Babakhumar Yedil (2023) Behavioural economics in tourism. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Behavioural economics in tourism.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (925kB) |
|
PDF
BSc Assessment Sheet_Babakhumar.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (335kB) |
|
PDF
Yedil_Babakhumar_supervisor_Edina_Kovacs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (145kB) |
Absztrakt (kivonat)
This article analyses behavioural economics in tourism. In this thesis not only the wide variety of open sources and information used but also primary sources used. Nowadays, behavioural economics is gaining popularity in the hotel business. This paper has studied the influence of social networks on decision-making, how people make decisions, factors that influence decision-making in tourism, the psychological characteristics of people, and the psychology of the relationship between the hotel employee and the guest. Also described were recommendations for hotel management, as well as useful tips for both sides of the subject. At the same time, social, psychological, and emotional factors play an important role.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | economic development, economic value, economy, management, managerial economics |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 17. 13:55 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 17. 13:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |