Béres Zsófia (2023) A Reklámok hatása a fogyasztók érzelmi befolyásolására. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (2MB) |
|
PDF
Béres Zsófia ÚJ Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ2022 dec.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (189kB) |
|
PDF
BéresZskülső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (141kB) |
Abstract
Szakdolgozatomat egy rendkívül érdekes és a mindennapjainkat befolyásoló témáról írom. A reklámok fontos szerepet játszanak a modern társadalomban, illetve a vállalatok növekedésében. Biztosan kijelenthetem, hogy reklám nagyon hatékony eszköz a marketingben, hisz alakítja a fogyasztók vásárlási magatartását. A vállalatok évente több millió forintot költenek termékeik reklámozására azzal a céllal, hogy megtartsák vásárlóikat, újakat vonzanak, valamint növeljék eladásaikat. A reklámok hatalmas befolyásolási képességgel rendelkeznek, alakítják a normákat, az értékeket, az elveket és az etikát a társadalomban, mivel a marketingesek gondosan megtervezik a hirdetéseket, amelyek befolyásolják a vásárlók magatartását. Legfőbb céljuk a meggyőzés, illetve a manipuláció. Némely reklámok a gondolkodásunkat célozzák, más hirdetések pedig az érzelmeinkre vannak befolyással. Minden reklám befolyással bír az emberekre, nincs olyan, hogy ne keltene bennünk véleményt, ez lehet pozitív vagy negatív. A reklámhatások vizsgálatához primer kutatást végeztem egy kvantitatív kutatási módszer segítségével. A kutatási adatgyűjtéshez kérdőíves felmérést alkalmaztam. A mintavétel módszertana kényelmi mintavételen alapszik, nem pedig reprezentatívon és nem is valószínűségi mintavételen. Az eredmények csak erre a mintára lesznek érvényesek. A kérdőív önkéntesen és teljesen anonim módon történt. A kérdőív adatfelvétel formája felügyelet nélküli, ezáltal interneten keresztül lehetett kitölteni. Online felületen és közösségi oldalakon tettem elérhetővé a kérdőív linkjét. Szakdolgozatom során egy online kérdőív segítségével szerettem volna többet megtudni az emberek reklámról alkotott véleményéről, hogyan hatnak a fogyasztókra a különböző vásárlási ösztönzések. Továbbá arra is kíváncsi voltam, hogy a reklámok okoznak-e káros pszichológiai hatásokat az egyénben, valamint kapcsolatot kerestem, az emberek kora, végzettsége és a befolyásolásuk között. A kérdőívemet összesen 110 ember töltötte ki.Úgy vélem a kutatási kérdéseimre megkaptam a válaszokat. Megállapítottam ha személyre szabottabb és vidámabb tartalmak készülnek, akkor a fogyasztók nagyobb ösztönzést kapnak a vásárláshoz. Valamit azt is megtudtam a kutatásomból, hogy a reklámoknak önbizalom csökkentő hatása is lehet a megjelenő szépségideálok miatt. Kiderült a válaszadók több mint fele találkozott már ezzel az érzéssel. A válaszadók alapjába véve hasznosnak és szükségesnek tarják a reklámokat, természetesen a tartalomtól függően. Így összességében megállapítható, hogy a jól elkészített reklámok befolyásolják a fogyasztók érzelmeit.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Commerce, Catering and Tourism
Department
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | érzelmi befolyásolás, figyelemfelkeltés, manipuláció, reklám, vásárlás ösztönzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2023. Mar. 17. 13:55 |
Last Modified: | 2023. Mar. 17. 13:55 |
Actions (login required)
View Item |