A Reklámok hatása a fogyasztók érzelmi befolyásolására

Béres Zsófia (2023) A Reklámok hatása a fogyasztók érzelmi befolyásolására. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Béres Zsófia ÚJ Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ2022 dec.pdf] PDF
Béres Zsófia ÚJ Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ2022 dec.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (189kB)
[thumbnail of BéresZskülső.pdf] PDF
BéresZskülső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (141kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat egy rendkívül érdekes és a mindennapjainkat befolyásoló témáról írom. A reklámok fontos szerepet játszanak a modern társadalomban, illetve a vállalatok növekedésében. Biztosan kijelenthetem, hogy reklám nagyon hatékony eszköz a marketingben, hisz alakítja a fogyasztók vásárlási magatartását. A vállalatok évente több millió forintot költenek termékeik reklámozására azzal a céllal, hogy megtartsák vásárlóikat, újakat vonzanak, valamint növeljék eladásaikat. A reklámok hatalmas befolyásolási képességgel rendelkeznek, alakítják a normákat, az értékeket, az elveket és az etikát a társadalomban, mivel a marketingesek gondosan megtervezik a hirdetéseket, amelyek befolyásolják a vásárlók magatartását. Legfőbb céljuk a meggyőzés, illetve a manipuláció. Némely reklámok a gondolkodásunkat célozzák, más hirdetések pedig az érzelmeinkre vannak befolyással. Minden reklám befolyással bír az emberekre, nincs olyan, hogy ne keltene bennünk véleményt, ez lehet pozitív vagy negatív. A reklámhatások vizsgálatához primer kutatást végeztem egy kvantitatív kutatási módszer segítségével. A kutatási adatgyűjtéshez kérdőíves felmérést alkalmaztam. A mintavétel módszertana kényelmi mintavételen alapszik, nem pedig reprezentatívon és nem is valószínűségi mintavételen. Az eredmények csak erre a mintára lesznek érvényesek. A kérdőív önkéntesen és teljesen anonim módon történt. A kérdőív adatfelvétel formája felügyelet nélküli, ezáltal interneten keresztül lehetett kitölteni. Online felületen és közösségi oldalakon tettem elérhetővé a kérdőív linkjét. Szakdolgozatom során egy online kérdőív segítségével szerettem volna többet megtudni az emberek reklámról alkotott véleményéről, hogyan hatnak a fogyasztókra a különböző vásárlási ösztönzések. Továbbá arra is kíváncsi voltam, hogy a reklámok okoznak-e káros pszichológiai hatásokat az egyénben, valamint kapcsolatot kerestem, az emberek kora, végzettsége és a befolyásolásuk között. A kérdőívemet összesen 110 ember töltötte ki.Úgy vélem a kutatási kérdéseimre megkaptam a válaszokat. Megállapítottam ha személyre szabottabb és vidámabb tartalmak készülnek, akkor a fogyasztók nagyobb ösztönzést kapnak a vásárláshoz. Valamit azt is megtudtam a kutatásomból, hogy a reklámoknak önbizalom csökkentő hatása is lehet a megjelenő szépségideálok miatt. Kiderült a válaszadók több mint fele találkozott már ezzel az érzéssel. A válaszadók alapjába véve hasznosnak és szükségesnek tarják a reklámokat, természetesen a tartalomtól függően. Így összességében megállapítható, hogy a jól elkészített reklámok befolyásolják a fogyasztók érzelmeit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi befolyásolás, figyelemfelkeltés, manipuláció, reklám, vásárlás ösztönzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 13:55
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet