Az első benyomás hatása, a szavakon túl

Bundik Ádám (2023) Az első benyomás hatása, a szavakon túl. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az első benyomás hatása, a szavakon túl.pdf] PDF
Az első benyomás hatása, a szavakon túl.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bundik_Ádám_Bíráló_Birinyi_Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_1.pdf] PDF
Bundik_Ádám_Bíráló_Birinyi_Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (151kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_Bundik_Adam.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_Bundik_Adam.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)

Absztrakt (kivonat)

A választott témám, kommunikációval kapcsolatos, azon belül a non verbális kommunikáció szerepe és jelentősége. A non verbális kommunikáció egy nagyon nagy fogalom, emiatt szűkítés képpen az első benyomásról és az ahhoz tartozó non verbális tényezők elemzését kutatását fogom csinálni. Amiatt esett erre a témára a választásom, ugyanis nagyon szeretek kommunikálni és tudom, hogy a kimondott szavakon túl mennyi minden információt elárulunk magunkról a másik ember számára. Szeretnék tudást szerezni mind a szekunder kutatás során, azaz a szakirodalom áttekintés segítségével, mind pedig a primer kutatás segítségével arról, hogy megtanuljam a non verbális kommunikációt egy tudatos eszközként használni a mindennapjaim során. Primer kutatásom során kettő fajta kutatást szeretnék alkalmazni.InterjútKérdőíves megkérdezés Az interjú segítségével szeretnék információt szerezni egy vállalkozó, üzletember megkérdezésével, arról, hogy az üzleti világban milyen jelentősége és hatása van a non verbális kommunikációnak. Mennyire van hatással a non verbális kommunikáció és az első benyomás hatása egy sikeres üzleti tárgyalás kimenetelére Egyáltalán számít-e A kérdőíves megkérdezés során szeretném megtudni, hogy az emberek mennyire tudatosak a non verbális kommunikációval kapcsolatban és mennyire figyelik az ember non verbális kommunikációját a kommunikációs folyamatok során. A kérdőív egyaránt el tudok jutni, nőkhöz és férfiakhoz, különböző életkorú személyekhez, akik egy része alkalmazott, egy része vállalkozó és jártas az üzleti életben. Úgy gondolom, hogy evvel a két kutatással választ fogok kapni a kutatási kérdésemre, amely az, hogy a non verbális kommunikációnak és az első benyomásnak van-e akkora súlya a kommunikáció során, hogy pusztán ennyiből eldől-e, hogy a kommunikációnak sikeres vagy sikertelen kimenetele lesz a felek között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bemutatkozás, első benyomás, emberi kommunikáció, non verbális, öltözködés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 13:54
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet