A zene befolyásoló ereje: márka és zene kapcsolata a magyar fogyasztók szemszögéből

Bognár Kata (2023) A zene befolyásoló ereje: márka és zene kapcsolata a magyar fogyasztók szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Bognár Kata_Szakdolgozat_A zene befolyásoló ereje_Márka és zene kapcsolata a magyar fogyasztók szemszögéből.pdf] PDF
Bognár Kata_Szakdolgozat_A zene befolyásoló ereje_Márka és zene kapcsolata a magyar fogyasztók szemszögéből.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ BK.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ BK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (489kB)
[thumbnail of Bognár Kata_opponens_ Gászné Bősz.pdf] PDF
Bognár Kata_opponens_ Gászné Bősz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (177kB)

Absztrakt (kivonat)

A reklámok kreatív tervezése során több eszközt is használnak annak érdekében, hogy az elkészült reklám minél több figyelmet felkeltsen és ezen túl növelje a márka ismeretségét és imázsát a piacon. A cégeknek reklám tevékenységek nélkül a kiskereskedelmi piacon nagyon nehéz helytállni és felvenni a versenyt a többi piaci résztvevővel. Ahhoz, hogy egy cég kiemelkedjen a saját piacán nem elég csak tartalmakat gyártani, fontos az elkészült reklámok minősége is. Annak érdekében, hogy megvalósuljanak a reklámcélok a reklám kreatív tervezése által meghozott szakmai döntések nagyon fontosok lehetnek. Több elem között megjelenik a zene, mint eszköz a gyártók kezében. Dolgozatomban összegyűjtöttem, hogy milyen különböző alkalmazásai léteznek a zenéknek a reklámokban, milyen affektív és kognitív hatásokat lehet elérni vele. Ezek mellett kerestem a választ arra, hogy a reklámzene mekkora fontossággal bír, mennyi figyelmet szentelnek neki a gyártók és a fogyasztók egyaránt. Így a fogyasztói és gyártói oldal megismerésére is törekedtem. A reklámzene által kiváltott hatások vizsgálata mellett, kitértem a márka és a zene kapcsolatára is. A felsoroltak mellett még nagyobb hang sújt kap írásomban a zenei asszociáció.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kreatív tervezés, marketing, márkázás, reklámzene, televízió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 17. 13:54
Utolsó módosítás: 2023. Már. 17. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet