Bánki Tamás Balázs (2023) Crisis Effects on Restaurants Business Models. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Crisis Effects on Restaurants Business Models - PDF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (492kB) |
|
PDF
221227_CHM_Bánki_Tamás_Balázs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (135kB) |
|
PDF
Bánki_Tamás_Balázs_CHM_Opponent_Assessment_Sheet_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (54kB) |
Absztrakt (kivonat)
The mysterious SARS-CoV-2 or Covid-19 shocked the world in 2020 when it rapidly spread around the globe. The governments employed non-pharmaceutical actions to minimise the spread of the virus. One of the biggest damages were done to tourism and hospitality. Due to social distancing restaurants needed to assemble a new business model to survive the pandemic. In this thesis the effect of the crisis on restaurants will be introduced. What coping strategies were employed and what is resilience. The research methodology elaborates on coping during the lockdowns in Hungarian restaurants and bars. The study's primary focuses on how well restaurants and bars can control the damage caused by the COVID-19 outbreak and respond quickly to the challenges.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bars, business model, business model innovation, coping, Covid-19, delivery, hospitality, management, research, resilience, restaurants, SARS-CoV-2, tourism |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 17. 13:54 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 17. 13:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |