Illéssy Johanna (2023) Land Rover – Egy prémium autómárka branding- és kommunikációs tevékenysége. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Land Rover - Egy prémium autómárka branding- és kommunikációs tevékenysége - Illéssy Johanna.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 03.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem - WAE Kft., Illéssy Johanna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (200kB) |
|
PDF
IllessyJohanna_Kulsoertekeles_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_Illéssy Hanna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (161kB) |
Absztrakt (kivonat)
Korán fény derült az autók, és alapvetően az autóipar iránti lelkes érdeklődésemre, így nem éreznék magamtól semmit hitelesebbnek, mint egy sikeres, a fent felsorolt, úgymond „közkedvelt” elemeket képviselő prémium autómárka branding- és kommunikációs tevékenységének bemutatását – erre a célra pedig a brit gyökerekkel rendelkező Land Rover márkát választottam. Ez a márka ugyanis számomra eget rengető hitelességgel, őszinteséggel és gyökerei iránt gyakorolt hűséggel fordul célcsoportja, és minden ember felé – ígéreteket tesz, melyeket be is épít termékeibe, elegáns, szofisztikált és visszafogott marad minden kommunikációs helyzetben. Ezen felsorolt tényezők pedig olyan kiemelkedő erények, melyek kapcsán buzgó lelkesedéssel vizsgálhatom majd a Land Rover által felépített nevet és arculatot, illetve a fogyasztókban előidézett első benyomást és a brand által kialakított alapvető hozzáállást. A márka életében a 2022-es év kommunikációs szempontokból igencsak nagy szerepet játszott, melynek során új irányelvek alapján működhet a Jaguar Land Rover márkacsalád. Primer kutatásaim online kérdőív, illetve két szakmabeli személlyel elvégzett mélyinterjú útján történtek. Kérdőívem Google Űrlap formájában küldtem ki email és közösségi média felületek útján, mely rövid időn belül hozott magas kitöltésszámot, ezzel vizsgálható mintát adva dolgozatomhoz. Kérdőívem Jakab Zsolttal, a magyar Jaguar Land Rover márkákért felelős marketingigazgatóval, illetve Csörgő Lászlóval, a Magyar Land Rover Közösség korábbi elnökével, illetve a méltán híres zsámbéki Driving Camp vezető instruktorával végeztem. Dolgozatomban a primer- és szekunder kutatások elvégzésével leginkább arra a kérdésemre szeretnék releváns, kvalitatív választ találni, miszerint a Land Rover márka vajon milyen kommunikációs irányok felé tesz kikacsintást, stratégiai szempontból ez milyen célból történik, a fogyasztók presztízs kérdésében hova pozícionáljak a márkát, illetve, hogy a fennálló kommunikációs változást hogyan fogadják a felhasználók. Munkámat amolyan fogyasztói oldalról szemlélt piaci feltérképezésként is hasznosítani szeretném: reményeim szerint értékes információként megtudhatjuk, milyen megjelenési formákra volna szükség a Land Rover márka területén a márka további népszerűsítésére, ám prémium vonalának töretlen megtartására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, gépjármű, Land Rover, marketingkommunikáció, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Feb. 23. 14:39 |
Utolsó módosítás: | 2023. Feb. 23. 14:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |