Az élmény, mint turisztikai termék megjelenése a social médiában

Domahidi Noreen (2023) Az élmény, mint turisztikai termék megjelenése a social médiában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az élmény, mint turisztikai termék megjelenése a social médiában_Domahidi Noreen.pdf] PDF
Az élmény, mint turisztikai termék megjelenése a social médiában_Domahidi Noreen.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Domahidi Noreen konzulensi bírálata Sipos Erika.pdf] PDF
Domahidi Noreen konzulensi bírálata Sipos Erika.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (174kB)
[thumbnail of Domahidi Noreen_opponens_Szabó Mihály.pdf] PDF
Domahidi Noreen_opponens_Szabó Mihály.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)

Absztrakt (kivonat)

Korunkban, az egész világban a social média meghatározó szerepet játszik az emberek életében. Mindennapjaink részévé vált, melyről hatalmas információmennyiség áraszt el minket a hétköznapokban. Így van ez a turizmus területén is. 2014-es IPK International kutatása alapján a turizmusban résztvevők 70%-a rendelkezik valamilyen social média fiókkal (Lőrincz, 2017). Ebből következik, hogy az ott megjelenő tartalom befolyással van a fogyasztóra, hiszen nap, mint nap ezekkel a tartalmakkal találkozik. E tartalmak kapcsán viszont felmerül a kérdés, miszerint ezek valóban a valóságot támasztják- e alá. A valósághű megjelenés pedig elengedhetetlen egy élmény, egy szolgáltatás megjelenítésénél. Ezt alátámasztja, miszerint a turisztikai élmény iránti kereslet magasabb szintű életminőséget vonz, illetve az élménykereső utazók nagymértékben önmegvalósítás céljával utaznak (Csapó, 2019). Az élmény az élménygazdaság középpontjában áll, mely a XX. században alakuló fogalom. A kínálati oldalon nagy előnyt jelent, ha komoly intenzitású élményt képes bemutatni és nyújtani a fogyasztóinak (Puczkó & Rátz, 2017). A XX. századot követően azonban a social média is fejlődésnek indult, ezzel új területet adva a marketingnek. Mint például az online hirdetések vagy a social média platformokkal való promótálás. A kínálati oldalakon megjelenő turisztikai termékek ma már elárasztják a közösségi platformokat. Ezek pedig akár tudat alatt is benyomást keltenek az utazni vágyókban és meghatározó képet alkotnak egy adott desztinációról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipos Erika
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élmény, élménygazdaság, élménytermék, Social Média, turisztikai kereslet, turizmus trendek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Feb. 20. 08:54
Utolsó módosítás: 2023. Feb. 20. 08:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet