Marketing tools for traditional cigarettes and tobacco heating products in the regulated tobacco industry

Tóth Petra (2023) Marketing tools for traditional cigarettes and tobacco heating products in the regulated tobacco industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis_QT1NJI.pdf] PDF
Thesis_QT1NJI.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2040. December 09..

Download (1MB)
[thumbnail of Declaration_QT1NJI.pdf] PDF
Declaration_QT1NJI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (443kB)
[thumbnail of Confidential_paper_QT1NJI.pdf] PDF
Confidential_paper_QT1NJI.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2040. December 09..

Download (413kB)
[thumbnail of TothPetraDolgozatÉrtékelő WLeis.pdf] PDF
TothPetraDolgozatÉrtékelő WLeis.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (133kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_ertekeles_belso_Toth_Petra.pdf] PDF
Szakdolgozat_ertekeles_belso_Toth_Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (312kB)

Absztrakt (kivonat)

The primary objective of the thesis was to determine whether tobacco companies are able to successfully reach end-users with their own marketing strategies and techniques despite the existence of stringent regulations. A survey was administered to smokers of legal age to achieve this objective. The thesis also aimed to determine how tobacco companies use marketing strategies to reach customers when they cannot advertise their products. To achieve this, in-depth interviews were conducted with tobacco company employees. In light of the fact that advertisements for tobacco products are prohibited in all forms of media, one further objective of the research is to determine the respondents' primary sources of information concerning the type of tobacco products they use and how they came to that conclusion.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Zsolt
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: limited market, marketing, marketing strategies, tobacco, tobacco products
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Feb. 11. 09:29
Utolsó módosítás: 2023. Feb. 11. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet