Fogyasztói magatartás vizsgálata a Gyömrő Fitnessben

Tóth Petra (2023) Fogyasztói magatartás vizsgálata a Gyömrő Fitnessben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat végleges Tóth Petra.pdf] PDF
Szakdolgozat végleges Tóth Petra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Tóth Petra szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Tóth Petra szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (60kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_1 Tóth Petra.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_1 Tóth Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (168kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a fogyasztói magatartás a Gyömrő Fitness nevezetű edzőteremben.Minden vállalat legfőbb célja a profitmaximalizálás. A fogyasztók befolyásolásához elengedhetetlen megértenünk, hogy miért hozzák meg az adott döntéseket a vásárlásuk során. Fontos ismernünk az egyéni szükségleteiket. A fogyasztói magatartás és annak befolyásoló tényezőinek megismerése segítségül szolgálhatnak, hogy még több fogyasztót vonzzon be az edzőterem és növekedjen a bevétel is. A fogyasztói magatartást rengeteg külső és belső tényező befolyásolja. Ezek a tényezők befolyásolják a vásárlási döntési folyamatot. Elmondható, hogy egyre inkább tudatosabbak a fogyasztók, főleg az egészség terén. Fontos számukra, hogy milyen termékeket fogyasztanak és milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe az égészségük megőrzése érdekében. Szekunder kutatást a fogyasztói magatartás témájában végeztem. Dolgozatom első részében a fogyasztói magatartást, majd az azt befolyásoló külső és belső tényezőket ismertetem. Ezt követi a vásárlás kategóriáinak, a vásárlási döntési folyamatnak, majd a vásárlási döntések típusainak bemutatása. Primer kutatásom célja pedig, hogy felmérjem a Gyömrő Fitnessben a fogyasztói magatartást és ehhez igazítva a kínálatot, bevételnövekedést érjünk el. A kutatásom által elért eredményeket felhasználva tovább tudjon fejlődni az edzőterem. A bevételnövelés kérdése talán épp most a legaktuálisabb, hiszen fél éve megnyílt egy új, modern, kétszintes edzőterem is a városban. Jelenleg ez a konditerem jelenti a legnagyobb konkurenciát a Gyömrő Fitness számára. Kutatásom sikerességének érdekében konkurenciavizsgálatot is végeztem. Összegyűjtöttem, hogy milyen szolgáltatások és termékek érhetőek el a másik három gyömrői edzőteremben. Így jobban fel tudtam mérni a Gyömrő Fitness erősségeit és hiányosságait a többi helyi edzőtermekhez mérve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bevételnövelés, döntési folyamat, fogyasztás, fogyasztói magatartás, vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Feb. 11. 09:28
Utolsó módosítás: 2023. Feb. 11. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet