Impact of social media marketing on the TikTok platform

Sipos Máté (2023) Impact of social media marketing on the TikTok platform. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Sipos Máté szakdolgozat_Impact of social media marketing on the TikTok platform.pdf] PDF
Sipos Máté szakdolgozat_Impact of social media marketing on the TikTok platform.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap angol KÜLSŐ új_Máté Sipos_MI.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap angol KÜLSŐ új_Máté Sipos_MI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új_Sipos Máté.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új_Sipos Máté.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)

Absztrakt (kivonat)

This article will present new ways of thinking, how to assess these campaigns, and how to build profitable and effective sponsored posts on TikTok with the assistance of her knowledge and my experiences. I would want to highlight how creators are selected and how they picture a credible influencer. To answer these questions, however, it is necessary to comprehend how one of the most popular social media platforms, TikTok, has developed with their audience, what it looks like from the creator's and viewer's perspectives, and what steps are necessary to create an effective campaign.   I will review how TikTok’s algorithm work, how the platform itself look like from the creator and from the average users’ side and what they think about the influencer area. As the platform has a well-designed system, which has made it so famous throughout all age groups across the globe, it is vital to understand what kind of posts it likes and dislikes, how it reacts to advertisements, and how influencers must mark their campaigns to adhere to its requirements. There are several resources that we may rely on, but the algorithm changes so rapidly that no one should rely on particular rules. Rather, they should comprehend the system's core components, which will not change – but they must also be current to optimize their reaches.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: campaigns, influencer, marketing, Social media, Tiktok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Feb. 10. 14:45
Utolsó módosítás: 2023. Feb. 10. 14:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet