Consumer expectations of supermarkets and hypermarkets during the COVID-19 situation

Pap Kristóf (2023) Consumer expectations of supermarkets and hypermarkets during the COVID-19 situation. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Pap Kristóf_Final thesis 05.12.22.pdf] PDF
Pap Kristóf_Final thesis 05.12.22.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat külső bírálat_Fürjes Tamás.pdf] PDF
Szakdolgozat külső bírálat_Fürjes Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (259kB)
[thumbnail of Pap Kristóf  dissertation evaluation.pdf] PDF
Pap Kristóf dissertation evaluation.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (264kB)

Absztrakt (kivonat)

The coronavirus pandemic has made a difference in everyone's life, socially, financially, cognitively, and physically, and as a result, consumers' daily lives in terms of consumption have radically changed. In my thesis, I analysed supermarkets and hypermarket consumer expectations during the COVID-19 situation. I tried to get as much relevant information as possible from my primary research. During the primary research, I was able to get information from the consumers specifically, which was materially confirmed by the interview representing the retailers’ side. The primary research has also confirmed the key finding of the secondary research and academic studies, that during the pandemic – the most important consideration of customers was in relation to their own safety. As a result, I could obtain satisfactory answers to the research questions I posed.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fürjes Tamás
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Patrícia
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: consumer behaviour, online shopping, pandemic, Purchasing preferences, Super and Hypermarket
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Feb. 10. 14:44
Utolsó módosítás: 2023. Feb. 10. 14:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet