Marketing activity of Terény, a village on the verge of extinction

Porcsalmy László Máté (2023) Marketing activity of Terény, a village on the verge of extinction. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Porcsalmy László Szakdolgozat.pdf] PDF
Porcsalmy László Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ PL.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ PL.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (689kB)
[thumbnail of PorcsalmyLaszlo értékelő lap angol KÜLSŐ új_1.pdf] PDF
PorcsalmyLaszlo értékelő lap angol KÜLSŐ új_1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

I presented what city marketing means. I described its target audience and how can the city be "sold": who can sell and buy the city, and what are the reasons and results of the sale. In my thesis, I examined the impact of tourism on cities and the role of its inhabitants. I have prepared a detailed presentation of the difficulties a city may encounter during its marketing activities and what tools can be used to help the process. I presented through a specific example, Terény, what I learned. In doing so, I used several research methods. In order to prove my hypothesis about saving endangered villages, I prepared a questionnaire, analyzed its answers and supported my assumption. As a result, it can be seen that a significant majority of those interviewed consider it important to save the villages that are on the verge of extinction, and they consider tourism as a means to this end. In order to get a better understanding of Terény’s tourism, I conducted interviews with the mayor and local entrepreneurs. It turned out that Terény has a wide range of tourist opportunities: Blue Hiking trail, museums, accommodation, restaurant, leisure facilities, camp site and traditional programs. In the course of my research, I examined what kind of developments are being used to save the village, such as the development of public space and the modernization of public institutions. My research revealed that Terény's marketing activities are not strong enough to prevent depopulation. I investigated the reasons behind this phenomenon and proposed development opportunities to eliminate the problems.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing (angol nyelven)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: city development, city marketing, marketing, sustainable development, Terény
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Feb. 10. 14:43
Utolsó módosítás: 2023. Feb. 10. 14:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet