Piackutatás a halal termékek bevezetéséről az osztrák gyorséttermekbe

Nagy Norbert (2023) Piackutatás a halal termékek bevezetéséről az osztrák gyorséttermekbe. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Nagy_Norbert_final.pdf] PDF
Szakdolgozat_Nagy_Norbert_final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Nagy Norbert.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Nagy Norbert.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_ertekeles_belso_Nagy_Norbert.pdf] PDF
Szakdolgozat_ertekeles_belso_Nagy_Norbert.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (465kB)

Absztrakt (kivonat)

Piackutatás a halal, azaz az Iszlám vallásban elfogadott ételek iránti érdeklődésről az osztrák gyorséttermekben. A piac alkalmazkodik. Amikor egy piacon megváltoznak a fogyasztói igények, a piacon lévő szereplőknek erre reagálni kell, abban az esetben, amennyiben sikeresek szeretnének maradni az adott üzletágban. Az európai szűk belvárosi utcákon például képtelenség lenne tömegszámmal értékesíteni az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendő „truckokat”, azaz a nyitott csomagtartóval rendelkező, óriási terepjárókat, hiszen nem lehet velük közlekedni, ellenben az amerikai, nagy, nyitott terekkel rendelkező városokban, parkolókban. Mivel ezeket az autókat nem vásárolják szívesen a fogyasztók, így kontinensünkön a kis alapterületű, könnyen vezethető gépjárművek számítanak népszerűbbnek. Balaton környéki vendéglátóipari egységekben dolgozók, vagy éppen a határ menti városokban, például Sopronban üzemelő vendéglátóipari és szolgáltatást nyújtó egységek is alkalmazkodnak a nagy múltra visszatekintő német látogatottsághoz, és alkalmazottjaik többnyire németül beszélnek, remélve ezzel több vendég és magasabb bevétel elérését. Számos példát lehetne hozni, a világ számos pontjáról, de az biztos, hogy a piac alkalmazkodik, és alkalmazkodnia is kell a fogyasztók igényeihez. Ha nem teszi, a fogyasztók egyszerűen máshol költik el a pénzüket, annál a cégnél, aki a vásárlás pillanatában már kínál olyan opciót a számukra, melyre szükségük van.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ausztria, étkezési kultúra, étterem, iszlám, piackutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Feb. 10. 14:43
Utolsó módosítás: 2023. Feb. 10. 14:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet