Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air

Ozorai Márk Róbert (2022) Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air - Ozorai Róbert.pdf] PDF
Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air - Ozorai Róbert.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of szakdolgozati osszefoglalas - Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air.pdf] PDF
szakdolgozati osszefoglalas - Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (207kB)

Absztrakt (kivonat)

A 2019- 2020 fordulóján kitörő Covid-19 járvány hatására hónapokra megbénult a légiközlekedés. Az óriási költségekkel és vékony haszonkulccsal üzemelő légitársaságok jelentős része ennek folyamán csődbe ment, vagy csődközeli állapotba került. Éppen ezért egyeseknek meglepő, másoknak egyértelmű volt, amikor másfél évvel később a Wizz Air bejelentette, hogy majd 200 új repülőgépre ad le rendelést a meglévők mellett és hihetetlen mértékű expanzióba kezd a pandémiából kilábalva. Szakdolgozatomban főként a Covid-19 járvány példáján keresztül arra keresem a választ, hogy a légitársaságoknak mi lehet a leghatásosabban kríziskezelési stratégia egy jelentős és hónapokon, akár éveken át elhúzódó keresletcsökkenésre. Keresem a választ arra a kérdésre, hogy a fapados vagy a hagyományos légitársaság üzleti modellje rezisztensebb a válságra és miért.   Emellett arra is próbálok fényt deríteni, hogy egyáltalán érdemes-e sok időt és munkát feláldozva konkrét számokkal előre lemodellezni egy-egy krízishelyzetet és az ezekre hozandó intézkedéseket, vagy jobb-e, ha a felsővezetés a pillanatnyi helyzetnek megfelelően hozza meg a döntéseket. Illetve a mostani pandémiára létezett-e kész, hasznosítható válság-forgatókönyv. A kríziskezelés egyik alapvetését is próbára teszem, miszerint a világos kommunikáció elengedhetetlen a vállalat részéről a befektetők, a fogyasztók és a dolgozók felé a Wizz Airen keresztül. Szakdolgozatomban a légiközlekedés történetétől és az általános kríziskezeléstől kiindulva szűkítem a fókuszomat egészen a Wizz Airig és a koronavírusig. Egy kérdőív és Wizz Airnek dolgozó szakértőkkel készített mélyinterjúk segítségével keresek válaszokat a kríziskezelés realitására. Roppant időszerű a téma, hiszen az egész iparág történelmében a Covid-19 járvány okozta a legnagyobb visszaesést. Nagyobb visszaesést, mint 9/11 és sokkalta nagyobbat, mint az előző járványkitörés a SARS okozott. Emellett a dolgozat írásakor kitörő ukrán-orosz háború szintén egy kisebb krízishelyzet elé állította a leginkább Közép- és Kelet-Európában operáló, magyar gyökerű Wizz Airt. Arra is kitérek, hogy a Wizz Air vezetősége jól menedzselte-e a koronavírus által okozott krízishelyzetet, illetve mi lehet a légitársaság sorsa a jövőben ennek következményeként.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: koronavírus-járvány (COVID-19), krízismenedzsment, légiközlekedés, Légitársaság, Wizz Air
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:19
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet