Puskásné János Erzsébet (2022) A Zugligeti Libegő költség- és eredményalakulásának elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
PJE szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
SZTK_O_Puskásné_János_Erzsébet.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (348kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Budapesti Közlekedési Zrt. (továbbiakban: BKV Zrt.) közszolgáltatást nyújtó közlekedési vállalat, azonban a Turisztikai és Értékesítési Divízió nem közszolgáltatást végző tevékenységet folytat. A divízió 2013-ban alakult, jelenlegi szervezeti felépítése többszöri átalakulást követően 2019-től működik. Feladatai közé tartozik a Kereskedelmi és Értékesítési osztály működtetése, a Budavári Sikló, a Zugligeti Libegő üzemeltetése és a különjáratok szervezése. A különjáratok esetében nem csak a turista autóbuszokkal nyújtott különjárati szolgáltatásról van szó, hanem lehetőség van a Társaság különböző járműveinek különjárati (tehát nem menetrendszerinti) igénybevételére is. Napjainkban egy folyamatosan és rendkívül gyorsan változó piaci környezetben kell helyt állnia minden gazdálkodó szervezetnek. A 2020. előtti éveket úgymond „békeidőnek” tekinthetjük. Ezt követően a COVID19 világjárvány kitörése olyan nehéz helyzetet teremtett, melyre sem individuálisan, sem szervezeti szinten nem volt senki sem felkészülve, addig nem látott kihívásokkal kellett szembe nézni. Az életünk minden területére kihatással van a világjárvány. Ennek egyik legnagyobb veszteségét a turisztikai ágazatok szenvedték el, hiszen a járványügyi intézkedések során több ízben országon belüli és kívüli lezárások, bezárások, lakhely elhagyási tilalmak jelentősen korlátozták, időnként ellehetetlenítették a bevételszerző tevékenység folytatását. A járvány gyakorlatilag berobbant az életünkbe. Egyik pillanatról a másikra bevezetésre került a világon számos helyen az országokba történő be- és kiutazás tilalma, bezártak a szórakozóhelyek, az éttermek, a bevásárlóközpontok, turisztikai és vendéglátó egységek. A kezdeti időszakban és ezt követően több alkalommal, kisebb-nagyobb időszakokat érintően, az országok kormányai olyan megszorító intézkedéseket voltak kénytelenek bevezetni, mely a lét- és legfontosabb szükségletek kielégítését tette csak lehetővé. A Zugligeti Libegő is önkormányzati döntés értelmében 2020. márciusától közel két hónapig zárva tartott. Ezt követően szigorú higéniai szabályok betartása mellett újranyitott. A szolgáltatás szabadtéri mivolta egyben előny és hátrány is. Hátrány, hiszen teljes mértékben kiszolgáltatott az időjárás körülményeinek. A forgalmát elsősorban és legnagyobb mértékben ez befolyásolja, emiatt teljesen kiszámíthatatlan. A pandémia ideje alatt azonban pont ez vált előnyére, hogy az utasok a járványintézkedések enyhülése után leginkább a szabadtéri programlehetőségeket keresték. A Turisztikai és Értékesítési Divízió dolgozójaként éppen ezért érzem aktuálisnak a kérdést, hogy hogyan hatott a Zugligeti Libegő költségeire, ráfordításai és eredményességére a világjárvány. A vizsgálat három év adataira terjed ki, mely kezdődik 2019-es pandémia előtti évvel és folytatódik a 2020-2021-es járvány alatti, korlátozásokkal teli időszakkal.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | eredménykimutatás, költség, mérleg, mutatószámok, ráfordítás(ok) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Nov. 11. 08:18 |
Utolsó módosítás: | 2022. Nov. 11. 08:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |