Sziva Balázs (2022) A munkaerőpiacon megtalálható generációk motivációja a toborzás-kiválasztás folyamatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Sziva Balázs_C1UJMA_Szakdolgozat 2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Sziva_Balázs.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (216kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelenleg a munkaerőpiacon 4 generáció található meg. A Baby Boomer, X generáció, Y generáció és végül a Z generáció. Szakdolgozatomban ezeknek a generációknak a motivációját vizsgálom a toborzás-kiválasztás folyamatában. Az elméleti részben megismertettem külön-külön mind a négy generációt. Körbejárom a motiváció fogalmát és eszközeit. Bemutatok motivációs elméleteket és hogy milyen ösztönző tényezők hatnak a különböző generációkra. Továbbá ismertetem a toborzás-kiválasztás fogalmát és eszközeit, valamint megkeresem a választ, hogy milyen kihívásai vannak ma egy szakembereknek ebben a szektorban. Az elméleti részre alapozva felállítottam 4 feltevést: - Feltételezem, hogy az idősebb generáció tagjai (Baby Boomer, X generáció) hosszabb terjedelmű, informálisabb hirdetés, üzenet szólítja meg, míg a fiatalabb generáció tagjait (Y generáció, Z generáció) a tömör, rövid megszólítás. - Feltételezem, hogy a fiatalabb generációk tagjainak (Y generáció, Z generáció) az anyagi juttatások a legfontosabbak, az idősebbeknek pedig a biztonság és a kihívásokkal teli munka. - Feltételezem, hogy a fiatalabb generáció tagjait, akik nem aktív állás keresők, könnyebb átcsábítani másik munkahelyre, mint az idősebb generáció tagjait. - Feltételezem, hogy a fiatalabb generáció tagjai kevesebb energiát fektetnek bele egy önéletrajz előállítására. Kutatásom céljához kvantitatív módszert alkalmaztam. Egy online kérdőívet hoztam létre a Google Űrlap segítségével, ami 16 kérdés sorból állt. A kérdőívet 125 fő töltötte ki. A célcsoportom jelenleg is dolgozó munkavállalók voltak, akiket online platformok segítségével értem el. Az eredményeket saját magam elkésztett diagramok segítségével szemléltettem és értékeltem ki. A kijött eredmények alapján megállapítottam, hogy a toborzás-kiválasztás folyamatában, mindegyik generáció számára fontos, hogy egy hirdetés vagy megkereső üzenet tartalmazzon minden lényeges tartalmi elemet. Leginkább a munkaidőt, egy pozíció leírást, a munkavégzés helyét, módját, de kijelenthető, hogy amennyit enged egy cég és leírható az legyen benne. Az eredmények többek között még azt bizonyítják, hogy a fiatalabb generációk tagjainak az anyagi juttatások fontosabb lehet, mint egy fejlődés szakmai életükben. Itt nem jelentem ki, hogy a fejlődés nem fontos számukra, de a kijött eredmények azt mutatják, hogy az anyagi juttatások a legfőbb motivátorok a fiatalok számára. A továbbiakban az is kiderült, hogy az idősek nem feltétlenül zárkóznak el egy munkahely váltástól, sőt még nyitottabbak is, mint a fiatalabbak. Megerősítést nyert az a tény, hogy a fiatalok, ha aktívan keresnek állást, igenis beletesznek sok energiát, hogy megtalálják a számukra legjobb állást. Ezekre megkapva a választ kijelenthetem, hogy egy toborzás-kiválasztásban dolgozó személy akár egységesen is tudja motiválni a különböző generációkat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generáció, kiválasztás, motiváció, munkaerő, toborzás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Nov. 11. 08:18 |
Utolsó módosítás: | 2022. Nov. 11. 08:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |