A munkaerőpiacon megtalálható generációk motivációja a toborzás-kiválasztás folyamatában

Sziva Balázs (2022) A munkaerőpiacon megtalálható generációk motivációja a toborzás-kiválasztás folyamatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Sziva Balázs_C1UJMA_Szakdolgozat 2022.pdf] PDF
Sziva Balázs_C1UJMA_Szakdolgozat 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Sziva_Balázs.pdf] PDF
BA_O_Sziva_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (216kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelenleg a munkaerőpiacon 4 generáció található meg. A Baby Boomer, X generáció, Y generáció és végül a Z generáció. Szakdolgozatomban ezeknek a generációknak a motivációját vizsgálom a toborzás-kiválasztás folyamatában. Az elméleti részben megismertettem külön-külön mind a négy generációt. Körbejárom a motiváció fogalmát és eszközeit. Bemutatok motivációs elméleteket és hogy milyen ösztönző tényezők hatnak a különböző generációkra. Továbbá ismertetem a toborzás-kiválasztás fogalmát és eszközeit, valamint megkeresem a választ, hogy milyen kihívásai vannak ma egy szakembereknek ebben a szektorban. Az elméleti részre alapozva felállítottam 4 feltevést: -          Feltételezem, hogy az idősebb generáció tagjai (Baby Boomer, X generáció) hosszabb terjedelmű, informálisabb hirdetés, üzenet szólítja meg, míg a fiatalabb generáció tagjait (Y generáció, Z generáció) a tömör, rövid megszólítás. -          Feltételezem, hogy a fiatalabb generációk tagjainak (Y generáció, Z generáció) az anyagi juttatások a legfontosabbak, az idősebbeknek pedig a biztonság és a kihívásokkal teli munka. -          Feltételezem, hogy a fiatalabb generáció tagjait, akik nem aktív állás keresők, könnyebb átcsábítani másik munkahelyre, mint az idősebb generáció tagjait. -          Feltételezem, hogy a fiatalabb generáció tagjai kevesebb energiát fektetnek bele egy önéletrajz előállítására. Kutatásom céljához kvantitatív módszert alkalmaztam. Egy online kérdőívet hoztam létre a Google Űrlap segítségével, ami 16 kérdés sorból állt. A kérdőívet 125 fő töltötte ki. A célcsoportom jelenleg is dolgozó munkavállalók voltak, akiket online platformok segítségével értem el. Az eredményeket saját magam elkésztett diagramok segítségével szemléltettem és értékeltem ki. A kijött eredmények alapján megállapítottam, hogy a toborzás-kiválasztás folyamatában, mindegyik generáció számára fontos, hogy egy hirdetés vagy megkereső üzenet tartalmazzon minden lényeges tartalmi elemet. Leginkább a munkaidőt, egy pozíció leírást, a munkavégzés helyét, módját, de kijelenthető, hogy amennyit enged egy cég és leírható az legyen benne. Az eredmények többek között még azt bizonyítják, hogy a fiatalabb generációk tagjainak az anyagi juttatások fontosabb lehet, mint egy fejlődés szakmai életükben. Itt nem jelentem ki, hogy a fejlődés nem fontos számukra, de a kijött eredmények azt mutatják, hogy az anyagi juttatások a legfőbb motivátorok a fiatalok számára. A továbbiakban az is kiderült, hogy az idősek nem feltétlenül zárkóznak el egy munkahely váltástól, sőt még nyitottabbak is, mint a fiatalabbak. Megerősítést nyert az a tény, hogy a fiatalok, ha aktívan keresnek állást, igenis beletesznek sok energiát, hogy megtalálják a számukra legjobb állást. Ezekre megkapva a választ kijelenthetem, hogy egy toborzás-kiválasztásban dolgozó személy akár egységesen is tudja motiválni a különböző generációkat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generáció, kiválasztás, motiváció, munkaerő, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:18
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet