Vállalkozásfejlesztés Magyarországon

Simon Csongor (2022) Vállalkozásfejlesztés Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat pdf.pdf] PDF
Szakdolgozat pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Simon_Csongor.pdf] PDF
BA_O_Simon_Csongor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (211kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a vállalkozásfejlesztés bizonyos aspektusait szeretné bemutatni magyarországi viszonyokat tekintve. Az ökoszisztémák különbségeit feltárni, azon belül is a vállalkozói ökoszisztémát körül járni, majd az oktatási területet mélyebbre hatóan megismertetni az olvasó közönséggel. A szakirodalom áttekintésben részletezést kap Isenberg (2010) vállalkozói ökoszisztéma modellje mellett, Stam (2015) modellje is és pontosítjuk az ökoszisztéma és vállalkozói ökoszisztéma jelentéseit is. Bemutatom az egyetemek és startupok kapcsolatát, milyen szerepe van a felsőoktatásnak a vállalkozás indításban és annak elősegítésében. Írok a gyakorlatba vett Team Academy féle „Learning by doing” elvről és hogy, miért tud egy vállalkozás indítás oktató hatással lenni a tanulók számára. Körül járom a mentoring és coaching világát, mit kell róluk tudni, mik az előnyeik, mikben hasonlítanak egymáshoz, miért is elengedhetetlenek egy kezdő vállalkozó számára vagy milyen pluszt tudnak adni egy vállalkozó személynek a vállalkozása irányítása és fejlesztéséhez. Az inkubációs központokra és az akcelerátorokra is kitérek a szakirodalmi feldolgozásomban és hogy miként kapcsolódnak össze, miként lehet a startup világához kapcsolni továbbiakban. Miért lehetnek fontosak egy újonnan induló vállalkozás életében, melyik milyen segítséget képes nyújtani az egyének számára és miért is lehet fontos ezen segítségek igénybevétele, mind anyagilag, mind információ szerzés érdekében. Itt említést kap Magyarország első inkubációs központja is, amit a Budapesti Műszaki Egyetem-en alapított meg. A Team Academy, mint Finn irányulatról, amit Johannes Partanen 1993-ban alapított meg is pontosabb információt kaphat az olvasó, miről is szól, kiknek szól ez az irányzat, mit kell tudni a képzés módszeréről és mennyire elterjedt világszerte. Összehasonlítást is teszek az egyes országokban működő Team Academy-ről, valamint bemutatásra kerülnek a modell eszközei is az olvasói közönség számára a megérthetőségének jegyében, valamint a Gazdasági Egyetem-en is jelenlévő Team Academy specializációról is írok a szakdolgozatomban és annak jótékony hatásairól a vállalkozás indításban való kiemelt segítségében. Kutatásomat tekintve primer kutatásom részletezését olvashatják továbbiakban, ahol feltérképezem a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számvitel Kar-án tanuló végzős vagy korábbi félévben végzett hallgatók visszacsatolásait a Szolgáltatásmenedzsment specializáció, Vállalkozásmenedzsment specializáció, Digitális vállalkozás specializáció és a Team Academy specializáció lebontásában legfőképpen. Említést tettem, hogy kutatásom specifikusan kérdezte ezen csoportot és csak az ők válaszaik alapján kezdtem kiértékelni a kapott információ halmazt. A kérdések tartalmaznak GUESS kérdéseket, ahol a karriertervükkel kapcsolatos kérdések kaptak helyet, mint, hogy milyen tervük van a munkavilágában egyetem végezte után rögtön és az azt követő 5 év után, továbbá az egyetemmel kapcsolatos kérdéseket, amik által összehasonlítást végzek és a mélyebb háttér tényezők befolyásolását is próbálom megfogalmazni ok-okozati tényezők bevonásával egyetemben. Erre irányulóan tettem fel családi háttért feltérképező kérdéseket, mint a családban rendelkezik-e valaki vállalkozással. Itt az egyetemi specializációkkal kapcsolatos kérdések kaptak szerepet és felmértem az egyének elégedettségét a tanultakról és miként döntenének a megszerzett tudás birtokában. Az egyetemi hallgatóság specializáción eltöltött éveik által elnyert információ és tapasztalataik megismerése és egyfajta hallgatói visszacsatolás megszerzése áll fókuszban a kutatási kérdőívemben. Az erre irányult kérdések által feltudtam mérni, hogy a végzős és előző félévben végzett hallgatók között, milyen fokú elégedettség, tovább tanulási vágy lakozik és miként értékeli a Pénzügyi és Számvitel Kar-on tanultakat, ők, ha tehetnék, illetve vagy teszik is újra jelentkeznének, vagy tovább tanulási célból választanák-e újra az egyetemet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Berecz Donát
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, felsőoktatás, inkubátorház(ak), mentorálás, startup
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:17
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet