A vállalati felelősségvállalás belső és külső kommunikációjának bemutatása egy multinacionális nagyvállalat példáján keresztül.

Márton Gabriella Andrea (2022) A vállalati felelősségvállalás belső és külső kommunikációjának bemutatása egy multinacionális nagyvállalat példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_MG.pdf] PDF
Szakdolgozat_MG.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 09..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem..pdf] PDF
Titkosítási kérelem..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (230kB)
[thumbnail of Szakdolgozati-osszefoglalas_MG.pdf] PDF
Szakdolgozati-osszefoglalas_MG.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 09..

Download (338kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS. A szakdolgozatom témája a vállalati felelősségvállalás (CSR) belső és külső kommunikációja egy nagyvállalatnál. A kutatásom célja a felelősségvállalás kérdésének a magasabb szintű megismerése. A munkám során elsősorban a magyar és külföldi szakirodalmakat, újságcikkeket, Internetes forrásokat, valamit a tanulmányaim során szerzett ismereteimet használtam fel. Az elméleti háttérben a vállalati felelősségvállalásnak és a kommunikációnak a fogalmát és a csatornáit ismertetem, ahol leginkább a szervezeti kommunikációra fektetem a hangsúlyt. Emellett külön fejezetbe foglaltam a CSR tevékenységek kommunikálását különböző munkaterületeken keresztül. Ezt követően az elméleti háttér lezárásaképpen iparágspecifikusan ismertetem a CSR tevékenységek belső és külső befolyásoló tényezőit az építőiparra nézve. Ez a fejezet átfogó bemutatást mutat az építőipari szektorról, ami megalapozza az ismereteimet a vizsgált vállalatom megismeréséhez.A szakirodalmi háttér megismerését követően a kutatási munkám célja a vizsgált CSR tevékenységek és annak kommunikálásának a megvizsgálása a gyakorlatban is.  A primer kutatásom során a kvalitatív módszert választottam, interjús adatgyűjtéssel. Döntésem oka a környezet alapos megismerése és a gazdagabb információgyűjtés. Célzott mintavétel választásával, olyan munkatársakat kérdeztem, akik a kutatásom szempontjából releváns választ tudtak adni az érintett területek megismeréséhez és a legtöbb információval bírnak. A kialakult mintám hat kérdezett főből állt. A vállalati oldalról a marketing-, HR osztály és HSE (egészségügy és biztonságtechnika) és SHE (biztonság, egészség és környezetvédelem) munkatársak voltak, a kommunikációs forrásokat olvasó kollégák közül pedig három kollégát interjúvoltam meg. Az interjúk mellett a kommunikációs csatornákat is megvizsgáltam, amely közé a honlap, a közösségi oldalak, a vállalati magazin, az Intranet és a központi levelezések tartoztak.A dolgozatom második részében a Danucem Magyarország Kft. munkatársaitól, interjú során szerzett információkat elemzem munkaterületenként, ahol a kommunikációs területekről és a CSR tevékenységekről kérdeztem a feleket. A részletes bemutatás előtt egy összegző táblázatot készítettem munkaterületekre bontva a CSR tevékenységekről és a kommunikációs csatornákról a könnyebb átláthatóság érdekében. Megfigyeltem, hogy az emberi erőforrások osztály (HR) a munkaterületek közül az, ahol leginkább a belső CSR tevékenység dominál. Ezzel ellentétben a marketing osztály tevékenységeivel, ahol észrevehető, hogy a külső kommunikációra nagyobb hangsúlyt fektetnek. A munkavédelem és a biztonság kérdése az építőipari nagyvállalatnál minden felületen megmutatkozik. A vállalat az ISO 14001-es szabvány minősítésével rendelkezik, amelyet a környezeti teljesítményének az érdekében használ fel. A jogszabályok elvárják, hogy a megfelelő oktatásban részesítsék az alkalmazottakat és ezt minden kommunikációs csatornán próbálják elérni, de leginkább az offline oktatások során jelenik meg. A vállalat megpróbálja a legtöbb kommunikációs felületet kihasználni a dolgozók informálásához. Ennek érdekében a kommunikációt olvasók véleményére is kíváncsi voltam, hogy melyik csatornákat követik, és szerintük, mik lehetnek a hiányosságaik. A válaszokból azt tapasztaltam, hogy sok kommunikációs csatornát nem látogatnak és hogy a belső kommunikációk és tevékenységek jobban hirdetve vannak a külső tevékenységekhez képest. A két oldal összevetését követően a saját javaslattételeimet foglaltam össze. A javaslataim között szerepelt a belső kommunikáció fejlesztéséhez, hogy a közösségi terekben, esetleg havi hírleveles beszámolókban való CSR tevékenységek népszerűsítése történhetne. A külső kommunikációhoz iparágspecifikus rendezvényeken való megjelenést ajánlottam a vállalatnak. A nagyobb költségvetést igénylő javaslatom, pedig egy CSR szakember alkalmazása volt, akinek a feladatkörébe tartozna a vállalati felelősségvállalás stratégiájának kialakítás, a tevékenységek megvalósítása és ezzel együtt a megmozdulások kommunikálása könnyebben kivitelezhető lehetne. Dolgozatomat összefoglalva, a szakirodalom során szerzett információk megalapozták az elméleti hátterét a kutatásomnak, amit hasznosítani tudtam az alapos munkavégzésemhez, ahol az elméleti fejezeteket a gyakorlati megvalósításban is tudtam demonstrálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, CSR, kommunikáció, kommunikáció formái, szervezeti kommunikáció, vállalati felelősség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet