Krízismenedzsment, kríziskommunikáció a légitarsaságoknál

Szűcs Tamás (2022) Krízismenedzsment, kríziskommunikáció a légitarsaságoknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szűcs_Tamás_ES0ZLU_EE.pdf] PDF
Szűcs_Tamás_ES0ZLU_EE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Szűcs_Tamás.pdf] PDF
BA_O_Szűcs_Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

A krízis természetéről, kialakulásának okairól és lefolyásukról, majd magáról a krízismenedzsmentnek és a kríziskommunikációnak az elengedhetetlen fontosságáról fontos említést tenni. A kríziseknek a megelőzése és megfelelő kezelése a krízismenedzsment és kríziskommunikáció feladata.  A következőkben a légitársaságokat érintő krízisek okai kerülnek felsorolásra, illetve csoportosításra az anyagi károk mértéke, illetve a személyi sérülések, akár halálesetek száma mentén. Elmondható, hogy egy légikatasztrófa nem vezethető általában egyetlen okra vissza, számos tényező és cselekmény láncolata vezet egy ilyen szerencsétlenséghez.  Ezeknek a baleseteknek kapcsán említésre került a légitársasággal szembeni bizalom elvesztése, továbbá a biztonságos közlekedés megkérdőjelezése, ezzel a légitársaság imázsának romlása. Onnantól, hogy az első baljós jelek megjelennek, egy előre látható krízis esetén egy szervezetnek már identifikálnia kell azt, lépéseket tenni annak érdekében, hogy az probléma ne eszkalálódjon egy sokkal súlyosabb és nagyobb kihatással járó krízissé a szervezet számára. Ennek a megelőzésnek a kulcsszereplője a kríziscsapat. Valamint egy krízisterv kidolgozása és folyamatos revíziója is létfontosságú, hogy az mindig aktuális legyen, ezzel keretrendszert és támpontot biztosítson a krízis megoldásában a szervezet dolgozói számára. Számos krízis azonban elkerülhetetlen, így a krízistervben meghatározott lépéseket a valóságba is megfelelően kell átvenni. A krízissel kapcsolatos információk nagyon gyorsan terjednek és sok emberhez elérnek rövid idő alatt. Ezért kiemelten fontos, hogy a kríziskommunikációs tervben előre meghatározva legyenek sémák, amik mentén könnyebben folyhat a kommunikáció.  A szervezet elsődleges célja, hogy a lehető leghamarabb visszatérhessen a normális működésbe, illetve, hogy az emberek bizalmát visszaszerezze, reputációját visszaállítsa. Fontos magát a krízismenedzsment és kríziskommunikációs tervet utólag értékelni annak fényében, hogy az mennyire volt alkalmazható a helyzetre és amennyiben egyes részeiben nem működött, úgy annak kijavítása fontos feladat a szervezet számára. A krízis, mint potenciális tanulási lehetőség, és mint jövőbeli fejlesztések motorja is lehet. A krízis utáni tanulási folyamat eredményeként levonható számos tanulság, fejlesztési javaslatok tehetőek és az esetlegesen nem megfelelően működő folyamatokban történhetnek fejlesztések a hatékonyabb és biztonságosabb munka érdekében. Ezek a hibák azonban, ha egy krízishelyzetben mutatkoznak meg, akkor a szervezetnek komoly erőfeszítéseket kell tenni a felkészülés és megelőzés fázisától egészen a megoldáson át annak érdekében, hogy a károkat minimalizálni tudja és a végén számára előnyös fejlesztéseket tudjon végrehajtani és ezzel megóvja imázsát és jó hírnevét az utasok szemében. Így a kríziskommunikációs tervben szereplő irányelveknek, kommunikációs formáknak mindig a lehető legcélravezetőbbnek kell lennie, mivel ennek minősége nagy hatással van az emberek véleményére. Egy nem megfelelően kezelt és kommunikált krízis, párosítva a médiában szabadon terjedő negatív hírekkel az imázs szempontjából nagymértékű károkat okoz, mivel az embereket szinte teljes mértékben befolyásolja mások negatív véleménye egy légitársaságról, ezzel olyan bizalomvesztést szenved el a légitársaság az utasok szemében, amit nagyon hosszú időbe telik újraépíteni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: krízis, kríziskommunikáció, krízismenedzsment, Légitársaság, Reputáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet