A Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügy- és Számviteli Kar hallgatóinak kockázatai, azok feltérképezése és összehasonlítása a 2021-es év alapján

Pusztai Klaudia (2022) A Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügy- és Számviteli Kar hallgatóinak kockázatai, azok feltérképezése és összehasonlítása a 2021-es év alapján. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Záródolgozat-Pusztai Klaudia_UJMX7Z.pdf] PDF
Záródolgozat-Pusztai Klaudia_UJMX7Z.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Pusztai_Klaudia.pdf] PDF
BA_O_Pusztai_Klaudia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (201kB)

Absztrakt (kivonat)

A BGE PSZK kockázatait vizsgáltam egy hallgatói kockázat-kalkulátor segítségével, amely a Simons alkotta kockázat-kalkulátor mintájára készült. Megdöntve a felállított hipotézist, miszerint a BGE PSZK kockázatait tekintve biztonságos zónába eső értéket fog képviselni, a következő eredményre jutottam: a BGE, hallgatói kockázatok szempontjából figyelmeztető zónába eső értéket képvisel, amelyet számos tényező megvizsgálása után jelenthetünk ki. A vírushelyzet jelentős kockázattal bír a mindennapok során, és számos más feszültségforrás fedezhető fel a hallgatók körében, többek között például az oktatási formákban, a számonkérésekben és az információmenedzsmentben is. Mindkét oktatási forma egymástól függetlenül számos kockázatot ölel fel hallgatói szempontból is, de a jelenléti, avagy a hibrid oktatás kockázatosabbnak minősült, amely többek között az egészségügyi helyzetből, és a tanórák elérhetőségéből felmerülő problémákból adódik. Az alvás veszélyének fenyegetését kivéve, a különböző külső hatások figyelemelvonó szerepe nőtt az őszi félévre. A hibrid oktatás bizonyult kockázatosabbnak ezen szempont alapján is. A pénzügyeket illetően a hibrid oktatás minősült kedvezőbbnek, hiszen 2/3-os többséggel, kedvező irányba változtak a bevételek és kiadások a hallgatók körében. A számonkérések 70 százalékos arányban viszonylag teljesíthetőnek mondhatók oktatási formától függetlenül, bár még így is van 2-2 százalék, akik egyáltalán nem tudnak velük megbirkózni, amelynek számos okát tártuk fel, különböző megközelítésekben. Egyöntetű válasz érkezett a mintadolgozat és vizsga kitöltésével kapcsolatosan. Mindkét félév kapcsán pozitív visszajelzést kaptunk róluk, miszerint nagy segítségükre van a felkészülés során, és nagymértékben hozzájárul a sikeres teljesítésekhez. A rendszeresen készülők száma visszaszorult 2021 első félévhez képest, viszont akik „készülgetnek”, azok száma 51,9 százalékra nőtt. Ezt annak tudhatjuk be, hogy az online számonkérések során az „open book” lehetősége jelen volt, ez most kivitelezhetetlen. Az online számonkérések lettek sikeresebbek, 64 százalékos többséggel. Ennek több oka is lehet, amelyből kettőt szeretnénk kiemelni. Egyrészt a nyugodtabb környezet, ami segít csökkenteni a stresszhelyzetet, másrészt pedig a külső segítségforrások megléte. Emellett persze számos más tényező állhat még a háttérben. A felmérésben továbbá az is számottevő volt, hogy oktatási formától függetlenül oktatóink kellőképpen felkészülten és nagy odaadással adják át tudásukat. Ha a tantárgyi útmutatókat tekintjük a kitöltők közel 70 százaléka oktatási formától függetlenül használja előszeretettel őket, bár többen afelől nyilatkoztak, hogy az online oktatás során sűrűbben fellapozta azokat. Egészségügyi szempontból a hibrid oktatás bizonyult jelentős kockázatforrásnak. Ezek alapján az online oktatás 22, míg a hibrid oktatás 23 pontot eredményezett a kockázatokat tekintve. Az érték azt jelenti, hogy semmi ok a pánikra, mert a legtöbb intézmény ebbe a kategóriába esik, továbbá még mindig messze vagyunk a veszélyzónától. Minimális intézkedések bevezetése, illetve a hallgatók tájékoztatása a kockázatos tényezőkről segíthet a biztonságos zóna elérésében. A kockázatok felügyelete, és a kockázatcsökkentő intézkedések megléte nagyon fontos a jövőre nézve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kalkulátor, kockázat, oktatási formák, PSZK, Simons
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet