Munkavállalói elköteleződés

Vörös Milán István (2022) Munkavállalói elköteleződés. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Vörös Milán István D2I746- Szakdolgozat-Munkavállalói elköteleződés.pdf] PDF
Vörös Milán István D2I746- Szakdolgozat-Munkavállalói elköteleződés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Vörös_Milán István.pdf] PDF
BA_O_Vörös_Milán István.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (384kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a munkavállalói elköteleződés. A dolgozat első felében szakirodalmi kutatást végeztem és megpróbáltam a lehető legjobban körbe járni, hogy mit is jelent pontosan az, hogy munkavállalói elköteleződés. Összesen 20-30 tudományos cikk és szakirodalom kellett ahhoz, hogy a szakirodalmi rész egy teljes egészet alkosson. Az elköteleződés definiálása és magyarázata alatt, számos esetben találkoztam azzal a ténnyel, hogy kutatók és tudósok a munkavállalói elkötelezettséget a vezetői csoporthoz viszonyítják és a vállalati hierarchia felső fokáról kezdik el vizsgálni. Kifejtésre kerül a szakdolgozat során, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak munkavállaló és munkáltatói szemszögből a hosszú távú elköteleződésnek. Egyik feltételezésem kutatásom során az volt, hogy kapcsolat figyelhető meg az elégedettség és a munkavállalói elköteleződés között. Ezért elengedhetetlennek éreztem, magát az elégedettséget, mint fogalom definiálni és kutatást végezni az esetleges, azzal kapcsolatban állható tényezőkről. Napjainkban szinte ugyanolyan fontossággal tekintenek a vállalatok a munkáltatói márkaépítésre, mint a munkavállalói elköteleződésre vagy az elégedettségre. Ezért is tértem ki a szakdolgozat kutatási részében az Employer Brandingre, azaz a munkáltatói márkaépítésre. Kutatást végeztem a jelentésével és fogalmával kapcsolatosan. Megvizsgáltam és tudományos cikkek alapján kigyűjtöttem, hogy milyen szerepe lehet a közösségi médiának a toborzás folyamatában, illetve, hogy milyen eszközei léteznek. A szakdolgozat második felében a Google Űrlapok segítségével egy 18 kérdésből álló kérdőívet készítettem. Ezt a kérdőívet 149-en töltötték ki, leginkább 27 év alatti fiatal munkavállaló. A kérdőívet próbáltam úgy összeállítani, hogy fokozatosan haladjon a témaköröket érintve, amiket vizsgáltam. Számos összefüggések és számomra érdekes adatok derültek ki a saját kutatásom során. Összesen a három feltételezésemből kettő beigazolódni látszódott egyet pedig megcáfoltak a kapott eredményeim és kutatások.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: béren kívüli juttatás, elkötelezettség, juttatás, juttatások, munkavállaló, munkavállalói juttatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:15
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet