A megismert cég elhelyezkedése a magyar húspiacon

Lantos Alexandra (2022) A megismert cég elhelyezkedése a magyar húspiacon. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Lantos Alexandra Záródolgozat hiteles.pdf] PDF
Lantos Alexandra Záródolgozat hiteles.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Lantos Alexandra Záródolgozat összefoglalás.pdf] PDF
Lantos Alexandra Záródolgozat összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (231kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a megismert cég által mutattam be marketing eszközöket. Úgy gondolom a kutatás rendkívül hasznos tanulmány volt számomra, hiszen megtapasztalhattam egy ekkora baromfifeldolgozó cégnek mennyi munkájába kerül egy piaci pozíciót megtartani. A sikerhez hozzájárul a fogyasztók pozitív visszajelzése, és munkám során azt tapasztaltam a vállalat jó úton halad a siker felé.   A dolgozatom a szakmai beszámolóval kezdődött, amiben igyekeztem bemutatni a céget és annak termelését, ugyanakkor az általam elvégzett munkát, azon belül pedig két munkafolyamatot. Igyekeztem bemutatni azt is, mindezek miként hat a vállalatra, vagy milyen szerepet játszik a működésében. Bemutattam a HR szoftvert is, amivel dolgoztam.   A záródolgozatomat a marketing sajátosságok bemutatásával kezdtem, annak szerepével és jelentőségével. A kutatómunkát így a marketing környezet elemzésével indítottam. A külső környezeti adottságok bemutatására elvégeztem a STEEP analízist, amelyből kiderült, hogy az egyre öregedő társadalom ellenére is baromfi termékekre mindig szükség lesz, nem korhoz van kötve a baromfi ételek vásárlása.   A belső környezeti adottságokat a GYELV elemzéssel mutattam ki, amiből kiderült, hogy a vállalat dúskál az erősségekben, ennek ellenére gyengeségek is jelen vannak, amik többnyire a cég önhibáján kívül alakultak ki. A madárinfluenza kialakulása miatt nem volt alapanyag, erősödött a fluktuáció. Nagyon sok lehetőség áll a cég előtt,  és ha azok kihasználásra kerülnek, akkor a vállalat egy előkelőbb pozíciót is elfoglalhat a piacon.   A fogyasztói vélemények nagyon fontosak a megismert cég számára, ugyanis azokat is figyelembe véve bővítik a kínálatukat.   Összességében úgy vélem a cég igyekszik aktív marketing tevékenységet folytatni. Jelenleg a madárinfluenza kockázatának csökkenésére fektet nagy hangsúlyt, illetve az állományok védettségét erősíti a cég.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: baromfiágazat, húsfogyasztás, húspiac, infláció, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:15
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet