A CIB Bank marketing módszerei

Széles Katalin (2022) A CIB Bank marketing módszerei. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat_C3MMVA.pdf] PDF
Záródolgozat_C3MMVA.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2047. Május 06..

Download (1MB)
[thumbnail of szeleskatatitkositas.pdf] PDF
szeleskatatitkositas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (263kB)
[thumbnail of Összegzés_C3MMVA.pdf] PDF
Összegzés_C3MMVA.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2047. Május 06..

Download (345kB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom témájául a bankmarketing bemutatását választottam, ebben nagy segítséget nyújtott a szakmai gyakorlatomon szerzett tapasztalat. Emellett tanulmányaim során is több alkalommal érintettem voltam a témában. A dolgozatom során a bevezetés után ismertettem személyes meglátásaimat a banki marketinggel kapcsolatban. Hiszen véleményem szerint nagyon nagy szerepe van a marketingnek, emellett úgy gondolom, hogy egyre több embernek kellene a témát a mindennapi életben is tudatosabban megközelítenie.  A marketing minden területen egyre fejlettebb lesz, ez igaz a banki szektorra is, kifejezetten a kereskedelmi bankoknál jelenik meg az egyre élesebb verseny a piaci szereplők között. Ennek azért is van jelentősége, mert napjainkban egyre szélesebb körben érhetőek el a banki szolgáltatások, emellett nemcsak a szolgáltatások palettája szélesedett ki, hanem jóval több fogyasztó is jelent meg a piacon. Ezt követően szakdolgozatom témájához elengedhetetlennek tartottam elsősorban a bank fogalmát, felépítését bemutatni. Véleményem szerint a pénzügyi szektor marketing tevékenységei nagyban különböznek a többi szektortól. A bank bemutatását a bankrendszerek ismertetésével kezdtem. A magyarországi bankrendszer kétszintű rendszerben működik, amelyből az következik, hogy a központi bank ennél a felépítésnél csak a második szinten lévő bankokkal van kapcsolatban, ezek végzik a pénzintézeti tevékenységeket is. Három fő tevékenysége van a pénzintézeteknek, amelyet a záródolgozatom során részletesen kifejtettem. Emellett a pénzügyi intézmények egyik alcsoportja a hitelintézet, amely alcsoportjában sorolható a bank is. Ebből vezettem át a szót kifejezetten a kereskedelmi bankok csoportjára, amelyhez a CIB Bank is sorolható. Kifejezetten a kereskedelmi banki szektorban jelenik meg az egyre élesebb verseny a piaci szereplők között. Ennek azért is van jelentősége, mert napjainkban egyre szélesebb körben érhetőek el a banki szolgáltatások, emellett nemcsak a szolgáltatások palettája szélesedett ki, hanem jóval több fogyasztó is jelent meg a piacon. A banki szolgáltatások jellemzőinek bemutatására nagy hangsúlyt kívántam fektetni, hiszen ez nagyban hozzátartozik a marketing kampányok megalkotásához. A tulajdonságait a HIPI elv segítségével mutattam be, amely az ingadozás, megfoghatatlanság, romlékonyság és elválaszthatatlanság jellemzőit foglalja össze. A technológia fejlődése szintén megköveteli a banki szektor szolgáltatásainak fejlődését. Napjainkban a műszaki tudomány rohamos fejlődésének kiváltó oka az egyre összetettebb világunk. A társadalom és a fogyasztói magatartás generálta azt, hogy a piacon ennyire sok új termék és szolgáltatás legyen jelen. A bank áttekintése után záródolgozatom felépítését tekintve áttérek a marketing általános meghatározására, majd ezután kitértem a pénzintézeti marketingre, amely fogalmát igen nehéz általánosítani, hiszen sajátos tulajdonságokkal rendelkeznek. Kitértem a bankmarketing fogalmának részletes meghatározására és folyamatának elemeire. A bankmarketing célja a megfelelő szolgáltatások értékesítése annak érdekében, hogy minél több ügyfelet szerezzen, emellett azokat meg is tartsa. A szolgáltatások nyújtásakor kiemelten fontos az ügyféllel kialakított bizalom, viszont it jelentősebb annak minél erősebb kialakítása, hiszen pénzügyi szolgáltatásokat kínál. A záró dolgozatom e részében a CIB Bank által folytatott marketing módszerekre és a napjainkban folytatott marketing tevékenységeit mutattam be. A CIB Bank marketingét összefoglalva a tudatosság, fenntarthatóság és ügyfélközpontúság hármasával jellemezhető. A vállalatok között a bankok a legelmaradottabbak az adatok elemzésében, ez annak is köszönhető, hogy ez a szektor kezdte el szinte a legkésőbb alkalmazni a marketinget. Véleményem szerint a CIB Bank remekül helyt állt a pandémia okozta nehézségek leküzdésében és a mai napig azon dolgozik, hogy fejlődjön. A fogyasztói számára minőségi szolgáltatást igyekszik kínálni, emellett törekszik az egyszerű, digitális megoldások bevezetésére. Összességében a banki szektornak még nagyobb hangsúlyt kellene fordítaniuk marketing tevékenységeikre, emellett annak digitalizálására. A marketing automatizálására szükség van, hiszen így a fel nem használt adatokat is sokkal jobban hasznosítani tudnák a bankok és pénzintézetek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Farkas Edit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bank, bankmarketing, digitalizáció, marketing, pénzintézet(ek), pénzügyi szolgáltatások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:15
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet