Széles Katalin (2022) A CIB Bank marketing módszerei. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat_C3MMVA.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2047. Május 06.. Download (1MB) |
|
PDF
szeleskatatitkositas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (263kB) |
|
PDF
Összegzés_C3MMVA.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2047. Május 06.. Download (345kB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatom témájául a bankmarketing bemutatását választottam, ebben nagy segítséget nyújtott a szakmai gyakorlatomon szerzett tapasztalat. Emellett tanulmányaim során is több alkalommal érintettem voltam a témában. A dolgozatom során a bevezetés után ismertettem személyes meglátásaimat a banki marketinggel kapcsolatban. Hiszen véleményem szerint nagyon nagy szerepe van a marketingnek, emellett úgy gondolom, hogy egyre több embernek kellene a témát a mindennapi életben is tudatosabban megközelítenie. A marketing minden területen egyre fejlettebb lesz, ez igaz a banki szektorra is, kifejezetten a kereskedelmi bankoknál jelenik meg az egyre élesebb verseny a piaci szereplők között. Ennek azért is van jelentősége, mert napjainkban egyre szélesebb körben érhetőek el a banki szolgáltatások, emellett nemcsak a szolgáltatások palettája szélesedett ki, hanem jóval több fogyasztó is jelent meg a piacon. Ezt követően szakdolgozatom témájához elengedhetetlennek tartottam elsősorban a bank fogalmát, felépítését bemutatni. Véleményem szerint a pénzügyi szektor marketing tevékenységei nagyban különböznek a többi szektortól. A bank bemutatását a bankrendszerek ismertetésével kezdtem. A magyarországi bankrendszer kétszintű rendszerben működik, amelyből az következik, hogy a központi bank ennél a felépítésnél csak a második szinten lévő bankokkal van kapcsolatban, ezek végzik a pénzintézeti tevékenységeket is. Három fő tevékenysége van a pénzintézeteknek, amelyet a záródolgozatom során részletesen kifejtettem. Emellett a pénzügyi intézmények egyik alcsoportja a hitelintézet, amely alcsoportjában sorolható a bank is. Ebből vezettem át a szót kifejezetten a kereskedelmi bankok csoportjára, amelyhez a CIB Bank is sorolható. Kifejezetten a kereskedelmi banki szektorban jelenik meg az egyre élesebb verseny a piaci szereplők között. Ennek azért is van jelentősége, mert napjainkban egyre szélesebb körben érhetőek el a banki szolgáltatások, emellett nemcsak a szolgáltatások palettája szélesedett ki, hanem jóval több fogyasztó is jelent meg a piacon. A banki szolgáltatások jellemzőinek bemutatására nagy hangsúlyt kívántam fektetni, hiszen ez nagyban hozzátartozik a marketing kampányok megalkotásához. A tulajdonságait a HIPI elv segítségével mutattam be, amely az ingadozás, megfoghatatlanság, romlékonyság és elválaszthatatlanság jellemzőit foglalja össze. A technológia fejlődése szintén megköveteli a banki szektor szolgáltatásainak fejlődését. Napjainkban a műszaki tudomány rohamos fejlődésének kiváltó oka az egyre összetettebb világunk. A társadalom és a fogyasztói magatartás generálta azt, hogy a piacon ennyire sok új termék és szolgáltatás legyen jelen. A bank áttekintése után záródolgozatom felépítését tekintve áttérek a marketing általános meghatározására, majd ezután kitértem a pénzintézeti marketingre, amely fogalmát igen nehéz általánosítani, hiszen sajátos tulajdonságokkal rendelkeznek. Kitértem a bankmarketing fogalmának részletes meghatározására és folyamatának elemeire. A bankmarketing célja a megfelelő szolgáltatások értékesítése annak érdekében, hogy minél több ügyfelet szerezzen, emellett azokat meg is tartsa. A szolgáltatások nyújtásakor kiemelten fontos az ügyféllel kialakított bizalom, viszont it jelentősebb annak minél erősebb kialakítása, hiszen pénzügyi szolgáltatásokat kínál. A záró dolgozatom e részében a CIB Bank által folytatott marketing módszerekre és a napjainkban folytatott marketing tevékenységeit mutattam be. A CIB Bank marketingét összefoglalva a tudatosság, fenntarthatóság és ügyfélközpontúság hármasával jellemezhető. A vállalatok között a bankok a legelmaradottabbak az adatok elemzésében, ez annak is köszönhető, hogy ez a szektor kezdte el szinte a legkésőbb alkalmazni a marketinget. Véleményem szerint a CIB Bank remekül helyt állt a pandémia okozta nehézségek leküzdésében és a mai napig azon dolgozik, hogy fejlődjön. A fogyasztói számára minőségi szolgáltatást igyekszik kínálni, emellett törekszik az egyszerű, digitális megoldások bevezetésére. Összességében a banki szektornak még nagyobb hangsúlyt kellene fordítaniuk marketing tevékenységeikre, emellett annak digitalizálására. A marketing automatizálására szükség van, hiszen így a fel nem használt adatokat is sokkal jobban hasznosítani tudnák a bankok és pénzintézetek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, bankmarketing, digitalizáció, marketing, pénzintézet(ek), pénzügyi szolgáltatások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Nov. 11. 08:15 |
Utolsó módosítás: | 2022. Nov. 11. 08:15 |
Actions (login required)
Tétel nézet |