Vevők, kiszolgálás, bevételezés és kiadás rendszerezése informatikai rendszerek támogatásával

Pintér Bálint (2022) Vevők, kiszolgálás, bevételezés és kiadás rendszerezése informatikai rendszerek támogatásával. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Pinter Balint_PCU6LQ_Beszamolo es zaro dolgozat.pdf] PDF
Pinter Balint_PCU6LQ_Beszamolo es zaro dolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Pinter Balint_PCU6LQ_Zaro dolgozat osszefoglalas.pdf] PDF
Pinter Balint_PCU6LQ_Zaro dolgozat osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (387kB)

Absztrakt (kivonat)

A hevesen fejlődő világ és a benne élő emberek, állatok, maga a környezet számos nehézséggel kell, hogy szembenézzen nap, mint nap. Gyakorlatom során magam is tapasztaltam olyan nehézségeket, mint munkaerőhiány, szolgáltatási hiba, áramkimaradás, közlekedési baleset és még sorolhatnék számos olyan dolgot, melyek meg tudják nehezíteni az ember mindennapjait. Dolgozatommal célom bemutatni azt, hogy a fejlődő világban milyen helyzetekben vehetjük hasznát az informatikai támogató rendszereknek. Ugyan a pozitív oldalát igyekszem kiemelni a technológiának, de néhol ellenpéldákat is említek. A jelenlegi népességadatokat vizsgálva már elképzelhetetlen volna modern gépek nélkül az élet. Nincs ugyanis idő papíron tervezgetni, ruhákat kézzel szabni és varrni, de sajnos már arra sincs idő, hogy a zöldségek és gyümölcsök a maguk tempójában érhessenek meg. Ezért használunk egyre több informatikai programot, egyre több speciális gépet vagy éppen biológiai oltványokat. A modernizáció bizonyos szempontból ugyan megkönnyítette a mindennapi életet, de bizonyos szempontból túlbonyolította, megnehezítette. Így jut egyre kevesebb idő a pihenésre, egyedüllétre hiszen a munka minden okos eszközön elérhető a zsebünkben. A baráti vagy családi beszélgetéseknél is sajnos egyre gyakoribb betolakodó ez a résztvevő. A gyorsaság és az egyre növekvő vállalati profitéhség miatt ahogy az emberi munka, úgy a végső fogyasztók is kezdenek elveszni a hagyományosan értelmezett gazdaságból. Ugyan a látszat fenntartott, a vevő már rég nem az első. A legtöbb vevő csupán egy marionett, akit ugyanúgy mozgat egy láthatatlan kéz, mint ahogy a gazdaságot pálcájával vezényli egy nagy láthatatlan kéz Adam Smith elmélete szerint. Fontosnak tartom ezért, hogy a modern gazdaságban is meg legyenek a törekvések a hagyományos termelő-fogyasztó viszony fenntartására. Az egészségügyben helyettesítések alkalmával magam is szoktam találkozni a betegekkel így személyesen is fel tudom mérni igényeiket, meg tudom ismerni őket. Így volt lehetőségem megfigyelni azt, hogy milyen érzelmek fűzik őket a szolgáltatáshoz, illetve szolgáltató személyzethez. Ugyan ez egy különleges helyzet, hiszen az ellátás speciális szolgáltatásnak minősül, de úgy gondolom a termékek esetében is fontos megállapítani azt, hogy a vevőnek mi a viszonya a termékhez. Mik azok a tényezők amiért hajlandó fizetni. Emiatt vélem úgy, hogy fontos volna kikérni rendszeresen a fogyasztók véleményét és valós dolgokat ígérni nekik a hirdetésekben. Igyekszem bemutatni a környezeti vonatkozásokat is, hisz ez egyre fontosabb téma termelési, szolgáltatási és fogyasztási viszonylatban egyaránt. Vizsgálom a vevő szerepét a szolgáltatásban, illetve rajtuk keresztül említem meg a vevők közti differenciálást, a vevők csoportjait. A bevételezéstől a hirdetéseken át az értékesítési tevékenységig tekintem át elsősorban a szolgáltatásokat a digitális támogató rendszerek felől, mert úgy gondolom, hogy egyre nagyobb térnyerésnek örvend a technológia és számos olyan folyamatban képes támogatást nyújtani, mely a mindennapok részét képzi.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bisztrai Péter Bence
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, árdifferenciálás, egészségügyi ellátás, értékesítés, informatika, STP, szolgáltatás, technológia, vevők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:14
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet