Egy 60 éves brand XXI. századi megközelítése

Urbán Elizabet Gréta (2022) Egy 60 éves brand XXI. századi megközelítése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Urbán_Elizabet_Gréta_E8UJ7I.pdf] PDF
Urbán_Elizabet_Gréta_E8UJ7I.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2072. Május 06..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítás.pdf] PDF
Titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (487kB)
[thumbnail of Űrlap.pdf] PDF
Űrlap.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2072. Május 06..

Download (151kB)
[thumbnail of záró-dolgozat-összefoglalása_Urbán_Elizabet_Gréta_E8UJ7I.pdf] PDF
záró-dolgozat-összefoglalása_Urbán_Elizabet_Gréta_E8UJ7I.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2072. Május 06..

Download (364kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS Projekt rövid összegzése A projekt megvalósítási helyszínén (6447 Felsőszentiván, Szent István u. 18.) a vágóhíd és a húsüzem 1954-ben nyílt meg, azaz 69 éve működik. Az alapító, Krascsenics Ignác a technológiát és a termékeket folyamatosan fejlesztette. Kiváló ízvilágú, prémium termékeket gyártott. A füstölt árunál azóta is a hagyományos, bükkfán füstölési technológiát alkalmazza a húsüzem. Az alapító halála után a vágóhíd irányítását családtagjai vették át. Tekintettel arra, hogy a korábbi üzemeltető a vágóhíd üzemeltetésével fel kívánt hagyni, a termelést fokozatosan lecsökkentette, minközben a termékek iránti igény meghaladta a termelés volumenét. 2020-ban 240 tonna tőkehúst állított elő az üzem. Ennek a jelentősebb része 216 tonna sertés, a maradék 24 tonna marhahús. A vágóhíd (és a hozzá tartozó üzletek) működtetését 2021-ben átvette a Csüdi-Hús Kft.. A társaság 2017-ben jött létre alapvetően más üzleti tevékenységre. Az egészségügyi vészhelyzet kialakulásával 2020-ban nagyon komoly árbevétel-visszaesés következett be. A válság okozta nehézségek a cég által végzett tevékenységi körben nem voltak kezelhetők. A cégbe 2021-ben új befektető érkezett, mely a cég működésében stratégiai döntést hozott: az élelmiszeriparban folytatódik a termelés, mely a válságnak sokkal kevésbé kitett ágazat. A társaság tulajdonosának határozott célkitűzése az értékek megőrzése mellett a vágóhíd modernizálása és a termelési kapacitás bővítése.  Kérdőív A kérdőív felvétele során nem volt meghatározott célközönségünk, hiszen szerettük volna ha a felmérésünk mindenkihez eljut, kortól és nemtől függetlenül, így felállítva egy általános képet arról, hogy az fogyasztók mit gondolnak a vállalatunkról illetve, hogy ha éppen nem ismerik akkor szeretnék-e megismerni. A cég részére új információval bírt a kérdőívből feldolgozva, hogy választ kell adni az egy és két személyes háztartásokra is, ami alapvetően a kicsomagolt áruk súlyát, kiszerelését jelenti. Ez szorosan kapcsolódik a fentiekben ismertetettekhez. A brand elindításához képest eltelt időben sok változás történt, ami egyértelműen a felgyorsult világból fakad. Ez kihat mindenre. A technikára, a társadalom szerkezetére, de legfőképp a fogyasztási szokásokra. Ebben a gyakorlati helyemnek is tartani kell a lépést, mert a valódi tétje a fennmaradás. Ez azonban kettős. Egyrészt magának az étkezési kultúrához tartozó íz és aromavilág fenntartása, másrészt a vállalkozásban dolgozó emberek munkája és vásárlóerejének megtartása a cél.  Előzetesen megkívánom jegyezni, hogy a szakmai gyakorlatom során egy olyan világba sikerült betekintenem, amely keveseknek adatik meg.  Fontosnak tartják a modernizációt, az automatizálást. Ezek esetében, forrásteremtésre pályázati eszközöket használnak. Mindezt úgy teszik, hogy ez ne menjen a megszokott és joggal elvárt minőség rovására. A vásárló a kereskedelemben a legnagyobb érték, amire a cég valamennyi munkatársa kiemelt figyelmet szentel. Mindenkit arra biztatok, hogy amennyiben teheti kóstolja meg a cég termékeit, garantáltan mindenki talál benne kedvére és ízlésére valót. A régi egyértelműen nem rossz, az ismeretlen lehet nagyon ízletes. A brand iparjog-védelem alatt áll, ezért a tulajdonosok, teljesen érthető módon nem járultak hozzá olyan adatok közzétételéhez, amelyek esetleges harmadik fél felhasználásával, az eredeti tulajdonosoknak, joghátrányt vagy piacvesztést jelentene.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 20. század, élelmiszer-kereskedelem, élelmiszeripar, közvéleménykutatás, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:14
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet