Pandémia hatása egy vizsgált ágazat, illetve vállalat gazdasági működésére, eredményességére

Vászondi Míra Lili (2022) Pandémia hatása egy vizsgált ágazat, illetve vállalat gazdasági működésére, eredményességére. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Vászondi_Míra_Lili_OTJQOV_szakdolgozat.pdf] PDF
Vászondi_Míra_Lili_OTJQOV_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Vászondi Míra Lili_OTJQOV_szakdolgozati összefoglaló.pdf] PDF
Vászondi Míra Lili_OTJQOV_szakdolgozati összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (239kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a még jelenleg is fennálló pandémiás helyzet hatásait összesítettem és elemeztem ki egy adott szférába tartozó cégre fókuszálva, ami jelen esetben az egyik élelmiszeriparban elhelyezkedő vállalat, a Kaiser Food Kft. volt.Az átfogó képhez úgy gondoltam, hogy elengedhetetlen az is, hogy teljesen mértékben megvizsgáljak minden, ezt befolyásoló tényezőt. Ezt a sémát követve, először ismertettem röviden a COVID-19 vírust, annak megjelenését és elterjedését Európában. Ezt követően elemeztem a globális hatásait a gazdasági és ipari szférára, ahol kiemelt figyelmet fordítottam a „nyertes és vesztes” szférákra, majd ezt tovább gondolva következtek a magyarországi cégek általános reakciói és az, hogy ez a helyzet milyen változásokat okozott az adott iparágakon belül, hogyan érintette őket gazdaságilag.A cég konkrét bemutatása ezután következett, részletesen ismertettem a vállalatot, annak struktúráját és a megváltozott körülményeket. Kiemeltem azokat az intézkedéseket is, amiket a vállalat vezetett be a pandémia kezdetén, annak érdekében, hogy minél inkább redukálni tudják a fertőzésveszélyt. Továbbá fontosnak tartottam azt is, hogy kiemelt figyelmet kapjon a cég eredményességének változása, ezeket a számokat, következtetéseket az éves beszámolókból tudtam levonni. A dolgozatom kutatási módszereként a kérdőívet és az interjút választottam. Mivel a szakmai gyakorlatomat is ennél a cégnél töltöttem, így egy alapszintű betekintéssel már rendelkeztem a vállalat mindennapjaiba, de úgy gondoltam, hogy a pontos és átlátható kép eléréséhez elengedhetetlen az anonim kutatás is. A kérdőívben megfogalmazott kérdéseimen keresztül belátást nyerhettem a munkavállalók gondolataiba, tapasztalataiba és meglátásaiba. A kérdések érintették a cégnél betöltött pozíciójukat, és szerepüket, majd rátértem a pandémia által okozott változásokról kialakult gondolataikra. Elengedhetetlen volt kitérni az otthoni munkavégzés által okozott pozitív és negatív tapasztalatokra, a megváltozott feladatokra, illetve arra is, hogy az adott munkavállaló családi állapotától függően hogyan tudta összehangolni a magánéletet a munkavégzéssel, illetve, hogy ez milyen hatást gyakorolt a személyes kapcsolatainak fejlődésére.  A kérdőívem zárásaként pedig megkértem a részvevőket, hogy osszák meg a gondolataikat a cég intézkedéseiről, illetve arról is, hogy ők milyen más döntéseket hoztak volna még. Az interjúmat a vállalat HR-generalista munkatársával folytattam le, abból a célból, hogy megismerjük az egész pandémiás helyzetet a cég részéről is, például, hogy hogyan reagálták le a bekövetkezett eseményeket és kezelték a helyzeteket az első pillanattól, egészen addig, hogy hogyan ment az átállás a home office-ra, illetve, hogy mi volt erről a meglátásuk munkaadói szempontból.A kérdőív és az interjú alapos elemzése után következtetéseket vontam le, amelyek ismertettem. Ahogyan a konklúzióban is javaslatot tettem a home office fejlesztésére vonatkozóan, itt is fontosnak tartom kiemelni, hogy milyen megoldásokat tartok célravezetőnek. Ide tartozott többek között a privát dolgozói sarok kialakítása, a napi rutin beépítése és informatikai segítséggel egy program bevezetése, amely segítségével ellenőrizhető a napi elvégzett munka. Illetve fontosnak tartom, hogy a home office alkalmazását csak jól átgondolva célszerű bevezetni, az arra alkalmas munkakörökben, ezzel is elkerülve az esetleges fennakadásokat. Utolsó sorban pedig fontos a munkavállalók véleményét és elégedettségét megvizsgálni több felmérésen keresztül, és ezeket az információkat felhasználva változásokat, illetve újításokat bevezetni.Összességében, a vállalat jól reagálta le a változásokat, és könnyen tudott alkalmazkodni, a váratlan helyzettől eltekintve is tudtak sikeres éveket zárni, továbbá végig prioritásként kezelték a munkavállalók egészségügyi helyzetét, és lehetőségeikhez képest próbálták óvni azt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fülöp Sándor
Belső
óraadó tanár; Menedzsment Tanszék; PSZK
Vona Balázs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eredményesség, élelmiszeripar, home office, koronavírus-járvány (COVID-19), pandémia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:14
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet