Szinger Szilvia (2022) Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szinger Szilvia - J9W2D0 - Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szinger Szilvia - J9W2D0 - Záródolgozati összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (416kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom két részből áll össze, egy szakmai gyakorlati beszámolóból, valamint egy záródolgozatból. A szakmai gyakorlati beszámolómban a gyakorlati helyemet, a Magyar Posta Zrt.-t mutatom be részletesebben. Ismertetek általános információkat a Magyar Posta Zrt.-ről, bemutatom a cég jogállását, a tevékenységi körét és a szolgáltatásainak jellemzőit. Ismertetek információkat továbbá a szervezet teljesítményéről, fejlesztéseiről, illetve érdekességeiről. Röviden bemutatom a vállalat szervezeti felépítését, valamint a vezetési stílusát. Bemutatom továbbá a szervezet alaptevékenységének jellemzőit, valamint a tervezési rendszerét és az informatikai hátterét is. A gyakorlat során végzett feladataim közül kettőt részletesen is ismertetek, a vámos folyamatokkal kapcsolatos számlakorrekciók kezelését, valamint a vámos folyamatokkal kapcsolatos reklamációk kezelését. A záródolgozati rész címe: "Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél", amelynek keretében legelőször is letisztázom a szervezet általános fogalmát és jellemzőit, illetve bemutatom a munkamegosztás lehetőségeit és a tipikus szervezeti formákat, majd ezek után bemutatok egy általános értelmezést a kultúráról és a mélyebb megértés érdekében segítségül hívom Hofstede "hagyma kultúra modelljét". Mindennek az ismertetése, letisztázása után bemutatom magát a szervezti kultúrát. Ismertetem néhány meghatározását, itt kerül elő Müri "jéghegymodellje" is, valamint külön ismertetem a szervezeti kultúra főbb elemeit, illetve számos létező kultúra típus közül kettőt részletesebben is bemutatok. Ismertetem a postatörténetét egészen a Honfoglalástól kezdődően, a mai Magyar Posta Zrt.-ig, annak érdekében, hogy megérthessük ennek a nagy múlttal rendelkező vállalatnak a jelentőségét és, hogy láthassuk, a történelem megalapozta a cég mai szervezeti kultúrájának alapjait. Az utolsó fő fejezetben számos modell közül, én a McKinsey féle 7S modellt választottam, azon célból, hogy bemutathassam, illetve betekintést nyújthassak a Magyar Posta Zrt. szervezeti kultúrájára, valamint a cég értékeire.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | kultúra, Magyar Posta Zrt., Postatörténet, szervezet, szervezeti kultúra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Nov. 11. 08:14 |
Utolsó módosítás: | 2022. Nov. 11. 08:14 |
Actions (login required)
Tétel nézet |