Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél

Szinger Szilvia (2022) Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szinger Szilvia - J9W2D0 - Záródolgozat.pdf] PDF
Szinger Szilvia - J9W2D0 - Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szinger Szilvia - J9W2D0 - Záródolgozati összefoglalás.pdf] PDF
Szinger Szilvia - J9W2D0 - Záródolgozati összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (416kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom két részből áll össze, egy szakmai gyakorlati beszámolóból, valamint egy záródolgozatból. A szakmai gyakorlati beszámolómban a gyakorlati helyemet, a Magyar Posta Zrt.-t mutatom be részletesebben. Ismertetek általános információkat a Magyar Posta Zrt.-ről, bemutatom a cég jogállását, a tevékenységi körét és a szolgáltatásainak jellemzőit. Ismertetek információkat továbbá a szervezet teljesítményéről, fejlesztéseiről, illetve érdekességeiről. Röviden bemutatom a vállalat szervezeti felépítését, valamint a vezetési stílusát. Bemutatom továbbá a szervezet alaptevékenységének jellemzőit, valamint a tervezési rendszerét és az informatikai hátterét is.  A gyakorlat során végzett feladataim közül kettőt részletesen is ismertetek, a vámos folyamatokkal kapcsolatos számlakorrekciók kezelését, valamint a vámos folyamatokkal kapcsolatos reklamációk kezelését. A záródolgozati rész címe: "Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél", amelynek keretében legelőször is letisztázom a szervezet általános fogalmát és jellemzőit, illetve bemutatom a munkamegosztás lehetőségeit és a tipikus szervezeti formákat, majd ezek után bemutatok egy általános értelmezést a kultúráról és a mélyebb megértés érdekében segítségül hívom Hofstede "hagyma kultúra modelljét".  Mindennek az ismertetése, letisztázása után bemutatom magát a szervezti kultúrát. Ismertetem néhány meghatározását, itt kerül elő Müri "jéghegymodellje" is, valamint külön ismertetem a szervezeti kultúra főbb elemeit, illetve számos létező kultúra típus közül kettőt részletesebben is bemutatok. Ismertetem a postatörténetét egészen a Honfoglalástól kezdődően, a mai Magyar Posta Zrt.-ig, annak érdekében, hogy megérthessük ennek a nagy múlttal rendelkező vállalatnak a jelentőségét és, hogy láthassuk, a történelem megalapozta a cég mai szervezeti kultúrájának alapjait. Az utolsó fő fejezetben számos modell közül, én a McKinsey féle 7S modellt választottam, azon célból, hogy bemutathassam, illetve betekintést nyújthassak a Magyar Posta Zrt. szervezeti kultúrájára, valamint a cég értékeire.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kultúra, Magyar Posta Zrt., Postatörténet, szervezet, szervezeti kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:14
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet