Nagy Krisztina (2022) A közösségi média hatása a toborzásra a fiatal felnőttek körében. Faculty of Finance and Accountancy.
![]() |
PDF
A közösségi média hatása a toborzásra a fiatal felnőttek körében_Nagy Krisztina_WJ4PDP.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA_O_Nagy_Krisztina.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (235kB) |
Abstract
A közösségi média az az eszköz, ami a XXI. században már elkerülhetetlen az emberek életében. Használjuk magáncélra, egymás közötti információcserére, használjuk fontos hírek megismerésére vagy akár vállalkozások brand-jének felépítésére. Rengeteg lehetőség rejlik ezekben a platformokban és akarva-akaratlanul is hatással van az életünk minden területére, így többek között az álláskeresésre is. A dolgozatom során az álláskeresési folyamat másik oldalának résztvevői szemszögéből mutatom be a közösségi média eszközeit, módszereit és ezek hatását a toborzásra a fiatal felnőttek körében. A szakirodalmi kutatásom során bemutatom az emberi erőforrások menedzsment kialakulását és jellemzőit, ezután kifejtetem a toborzás általános folyamatát, majd az aktualitás érdekében kitérek a COVID-19 hatására a toborzás folyamataira. Ezután áttérek a közösségi médiával kapcsolatos témákra. Bemutatom a fiatal felnőttek közösségi média használati szokásait a mindennapokban, utána pedig a social media platformok hatását a toborzásra és végül egyesével prezentálom a Magyarországon toborzásra alkalmas közösségi média felületeket. A pontos kutatási kérdéseim megfogalmazásának során rájöttem, hogy nagyon sok kutatás található a közösségi média használati szokásokról, de csakis a nagy átlagban, hogy a mindennapokban mennyit nyomkodják ezeket a felületeket az felhasználók, viszont az emberi erőforrás menedzsment vonatkoztatásban, nem található semmiféle kutatás ezen platformok használati szokásairól, hatékonyságáról és fontosságáról. A kutatásomban hat toborzó meginterjúvolásán keresztül azt vizsgáltam meg, hogy a toborzók mennyire használják a közösségi média platformokat, ha használják, akkor mire és mennyire használják ki az előttük álló lehetőségeket. Emellett annak is utána jártam, hogy ők mit gondolnak és tapasztalnak, hogy mik azok az eszközök vagy tevékenységek, amit egy fiatal felnőtt elérése érdekében kell tenni ezeken a felületeken, és egyaránt azt is sikerült felmérni, hogy ők mit is tesznek ez ügy érdekében. A kutatásból kiderül, hogy van két olyan platform, amely teljes mértékben elengedhetetlen a mai világban a toborzáshoz és a fiatalok eléréséhez, és ezen felül olyan ötletek is összegyűjtöttem a toborzóktól, amelyek segítségével, sokkal eredményesebben el lehetne érni a fiatalokat ezeken a felületeken. Remélem, a dolgozatommal olyan információkhoz juttatom az Olvasóim, amelyeket ők is tudnak alkalmazni a jövőben a munkájuk során.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | 21. század, fiatalok, közösségi média, toborzás, vállalatok |
SWORD Depositor: | User Archive |
Depositing User: | User Archive |
Date Deposited: | 2022. Nov. 11. 08:14 |
Last Modified: | 2022. Nov. 11. 08:14 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |