Repülőtéri utaskiszolgálási rendszerek bemutatása, Az Altéa Customer Management System bemutatása

Mészáros Viktor (2022) Repülőtéri utaskiszolgálási rendszerek bemutatása, Az Altéa Customer Management System bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Mészáros Viktor_JF1NBD_Szakdolgozat.pdf] PDF
Mészáros Viktor_JF1NBD_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Mészáros_Viktor.pdf] PDF
BA_O_Mészáros_Viktor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (436kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat a Repülőtéri utaskiszolgálási rendszerekről, más néven a DCS szoftverekről írtam. Azon belül is egy specifikus rendszert mutatok be, ami nem más, mint az Amadeus Altéa Customer Management System. Manapság egy ilyen rendszer elengedhetetlen ahhoz, hogy egy repülőtér működése zavartalan és folyamatos legyen. Rengeteg DCS szoftver létezik napjainkban, ezekre is kitérek a dolgozatban és összehasonlítom őket a címben említett programmal. Mindegyiknek ugyan az a célja, csak ahány gyártó, annyi féle gondolkodásmód és megvalósítás létezik, ezért van az, hogy ezen a piacon ekkora választék van, ezáltal a légitársaságoknak van lehetőségük válogatni a szoftverek között. Dolgozatom során kitérek egy kis időre az utaskiszolgálási rendszerek történelmére is. Hogyan alakultak ki? Miért volt rá szükség, hogy létrejöjjenek? Mi volt ezeknek a szoftvereknek az elődje? Hogyan működnek? Milyen kihívásokkal találkozhatunk használatuk közben? Legfőképpen az Altéa DCS szoftverre helyeztem a hangsúlyt, mivel ezt a rendszert tartom a legalkalmasabbnak arra, hogy bármilyen földi kiszolgálási kihívással megbirkózzon. Eszméletlen sokrétű szoftver és ki merem jelenteni, hogy a legjobb user élményt nyújtja az utaskiszolgálásban résztvevőknek. Sokrétűségének hála nagyon sok légitársaság döntött emellett a szoftver mellett és nem véletlen, hogy a Star Alliance légitársasági szövetségnek ez a legmeghatározóbb szoftvere. Azonban mint minden informatikai rendszer ennek a szoftvernek is megvannak a maga hibái, érdekességei. Szakdolgozatom során kitérek több problémára is és saját munkatapasztalatom alapján próbáltam javaslatokat tenni ezek kezelésére. Végezetül kitérek arra a gondolatra is, hogy a közeljövőben, ha egyesítésre kerülhetne az összes DCS szoftver, akkor az Altéa használható lenne-e Uniós, kontinentális és netán globális szinten. Végeztem egy kutatást is az ugyan ezen a területen dolgozó kollégáim és ex-kollégáim között, hogy ők mit gondolnak a szoftverről és milyen lenne számukra az ideális DCS szoftver. Remélem dolgozatom elnyeri a tetszését olvasóimnak és egy kis betekintést kaphatnak az utaskiszolgálási folyamatok rejtelmeibe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Avornicului Mihály Szilárd
Belső
egyetemi docens; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK
Berényi Gyöngyi
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: DCS rendszer, földi kiszolgálás, logisztika, poggyászkezelés, repülőtér, szoftver, utasfelvétel, utazás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:13
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet