Tóth Anett (2022) IVM Zrt. stratégiai központú szervezetté válása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat Tóth Anett V379A0.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 10.. Download (3MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (281kB) |
|
PDF
SZTK_O_Tóth Anett.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 10.. Download (507kB) |
Absztrakt (kivonat)
Áttekintve és végig járva a stratégiaalkotás folyamatát, amely egy nagyon komplex, soktényezős folyamat és elengedhetetlen egy sikeres szervezet életében - az elemzések elvégzéséhez nagyon sok információra van szükség, amely nem minden esetben áll megfelelően rendelkezésünkre - elmondható, hogy a vállalat nagyon innovatív és növekedési életciklusában van. A stratégiai megközelítés alapján az IVM Zrt-re is, mint a vállalatok többségére, a vállalkozói stratégiai megközelítés jellemző, ez áll hozzánk legközelebb. Növekedés orientáltak vagyunk és folyamatosan keressük az új lehetőségeket. Növekedési lehetőségeink mind a piacfejlesztés (új területek), piackiaknázás (növekvő részesedés) és termékfejlesztés (termékválaszték szélesítése, mélyítése) mentén is rendelkezésünkre állnak. Azt kell mérlegelnünk a középen rekedtség állapotot elkerülve, hogy versenyelőnyünket költségdiktáló vagy megkülönböztető versenystratégiával kívánjuk megteremteni. A vízió és misszió megfogalmazásával, a célok meghatározásával, a Balanced Scorecard-dal és a térkép megrajzolásával az IVM Zrt. elindult a stratégiai központú szervezetté válás útján, de az egy nagyon hosszú, sőt soha végett nem érő folyamat. Nagyon sok munka áll még előttünk, annak érdekében, hogy a stratégiaalkotás folyamatos tevékenységé váljon, ehhez elengedhetetlen a stratégiai tudatosság és elköteleződés megteremtése, amely a stratégia kommunikálásával, szinergiák létrehozásával a vállalati BSC funkcionális területekre, majd egyénekre való lebontásával és az eredmények folyamatos visszacsatolásával valósulhat meg. Vannak külső és belső tényezők egyaránt, amelyek gátolják a célok elérésében a vállalatot, illetve amely területek fejlesztést igényelnek. Ez egyik ilyen tényező a csapat, amely abban nyilvánul meg, hogy az egyes szervezeti egységes között nincs meg a megfelelő kommunikáció és együttműködés. A szervezet, mint szinergia teamek összessége az alappillére a küldetés beteljesítésének. Hiányzik ez egyéni elköteleződés, tudatosítani kell a munkavállalókban, hogy ők személy szerint, hogy járulnak hozzá a megvalósításhoz, milyen értéket teremtenek mindennapi tevékenységükkel. Külső tényezők, amelyek akadályozzák a vállalkozást, hogy nem ismerjük pontosan a piaci-, vevői igényeket, illetve a versenytársak elemzésére is nagyobb figyelmet kell fordítanunk. Az ügyfélkapcsolatok ápolására, illetve stratégiai ügyfelek szerzése is fontossá válik a növekedés, illetve az igények feltérképezése, a jövőbe látás lehetősége érdekében. Nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a marketingre, bármelyik verseny- illetve növekedési stratégiát is választjuk. Amennyiben sikerül ezeket az akadályokat elhárítani, a szükséges feltételeket megteremteni és képességeket fejleszteni a stratégiaalkotás folyamatos tevékenységgé válhat és egyre közelebb kerülünk a kitűzött célokhoz és az IVM Zrt. szárnyalhat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | balanced scorecard, stratégia, stratégiai alternatívák, vállalati elemzés, vállalati stratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Nov. 11. 08:13 |
Utolsó módosítás: | 2022. Nov. 11. 08:13 |
Actions (login required)
Tétel nézet |